معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌های کلان و تاثیرگذار بسیاری در استان آغاز شده اما اطلاع رسانی مناسبی انجام نشده است و فاصله زمانی برای آگاهی بخشی وجود دارد.

جنوبی ناصر خوش خبر در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی استان که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد افزود: تلاش می‌کنیم در شورای اطلاع رسانی این فاصله را کم کنیم و جلوتر از زمان اجرای طرح‌ها کار آگاهی بخشی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر این که بهره‌گیری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی، بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی تاثیر مثبت می‌گذارد گفت: توجه به فرهنگ، اعمال مدیریت در سایر حوزه‌ها را آسان و کم‌هزینه می‌کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و همکاری مدیران در ارائه اطلاعات لازم به رسانه‌ها  تاکید کرد و افزود: شورای اطلاع رسانی باید در مقوله جریان شناسی، جریان سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به صورت توامان فعالیت کرده و از همه ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز ظرفیت‌های فرهنگی را برای منافع عمومی و اثربخشی طرح‌های خود به کار گرفته و مبتنی بر سیاست‌های شورا برنامه‌ریزی کنند.

در این نشست ، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به پیگیری‌های دبیرخانه شورای اطلاع رسانی در خصوص مصوبات جلسات قبل اشاره کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با این شورا شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به بند “چ” ماده ۳۷ آیین نامه اجرایی شورای اطلاع رسانی گفت: دستگاه‌های اجرایی طبق این آیین نامه ملزم به هزینه‌کرد یک درصد اعتبار خود در جهت اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما هستند.

مجید پورعیسی با بیان این که می توان مشوق‌هایی را برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفت، پیشنهاد داد: دستگاه‌هایی که قرارداد همکاری با صدا و سیما را منعقد کنند، در اولویت پرداخت کسری بودجه قرار گیرند.

سایر اعضا نیز نظرات خود را درباره موضوع اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، ارائه دادند و در نهایت مصوب شد ۲۴ دستگاه اجرایی استان، طرح‌های اطلاع رسانی خود را براساس اولویت‌ها، مبتنی بر کار پژوهشی و مطالعاتی طی یک هفته آینده به شورای اطلاع رسانی ارائه دهند.

چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با ترکیب جدید مصوب هیات وزیران در سال جاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در نشست قبلی مصوب شد که جلسات این شورا به صورت هفتگی برگزار شود.