مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبار پروژه احداث محور طبس – بشرویه از مسیر خدا آفرید در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ چهار برابر افزایش یافت.

وحید داعی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درخصوص تسریع در توسعه راه‌های شهرستان بشرویه و با همراهی استاندار و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار احداث محور طبس – بشرویه از مسیر خدا آفرید از ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت که شاهد رشد چهاری برابری اعتبار هستیم.

وی افزود: با این افزایش اعتبار تلاش خواهیم کرد عملیات اجرایی پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بشرویه فروردین امسال به خبرنگار ایرنا گفت: محور طبس به بشرویه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محسن زیباییان با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه در حال پیگیری و اجرا داریم افزود: برای محور بشرویه به طبس از محل اعتبارات استانی ۶ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت کرده‌ایم، باند دوم بشرویه به سه راهی شهید زارعی و راه اصلی از سمت روستای خدا آفرید در مرحله بازگشایی مسیر بوده و پیمانکار مشغول کار است.

وی اظهار داشت: پروژه مسیر بشرویه به طبس که راه ۱۲۰ کیلومتری را به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد، از مطالبات مردم منطقه بوده و سال ۸۷ مجوز کمیسیون ماده ۳۲ را اخذ کرد و از سال ۹۳ عملیات اجرایی بازگشایی این محور شروع شد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و عملیات احداث باند دوم در جاده‌های این استان ادامه دارد به طوری که ۵۶۰ کیلومتر باند دوم در ۱۴ محور استان با مبلغ قرارداد هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

تا سال ۹۸ باندهای دوم استان خراسان جنوبی ۶۱۴ کیلومتر بود و فقط در سال گذشته حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم از ۵۶۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا زیر بار ترافیک رفت و جهشی در حوزه باندهای دوم استان در سال ۹۹ روی داد.