مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با توجه به ادامه برودت هوا و اولویت تامین گاز بخش خانگی، گاز صنایع و واحدهای صنفی غیرضروری درخراسان جنوبی  قطع شده است.

رحمان محمودی  افزود: از روز گذشته به دلیل اُفت فشار شبکه گاز و در راستای مدیریت مصرف انرژی، قطع گاز اصناف را شروع کردیم و این روند متناسب با شرایط ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سوخت جایگزین برای صنایع وجود دارد گفت: در این شرایط بحرانی فقط گاز مورد نیاز نانوایی‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم تامین می‌شود و در صورت نیاز باید نانوایی‌های دوگانه‌سوز از سوخت دوم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت فعلی تامین گاز بخش خانگی است افزود: با این وجود موضوع قطع گاز در استان جدی است و تقاضا داریم مردم صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: درخواست ما از مردم این است که وسایل گرمایشی غیرضروری را خاموش کنند و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ و حتی کمتر از آن رعایت شود تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

محمودی گفت: جایگاه‌های سی ان جی در استان تعطیل است و تا برقراری شرایط عادی گاز طبیعی در این جایگاه‌ها عرضه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شب گذشته حدود یک میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شد اما به دلیل فراگیری و ادامه برودت هوا همچنان با افت فشار شبکه مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این استان در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و به‌صورت انشعابی و تک شاخه از شبکه سراسری گاز تغذیه می‌شود لذا شب گذشته به علت سرمای شدید، گاز تعدادی از شهرهای سرشاخه استان مانند قهستان، اسدیه، درح و حاجی‌آباد رو به قطعی رفت اما با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی مردم، هیچ گونه قطعی گاز در استان نداشتیم.

وی ادامه داد: قطعی گاز برخی منازل روستایی به دلیل یخ‌زدگی علمک‌ها بوده که توسط ماموران امدادی شرکت گاز رفع شده است.

محمودی گفت: در حال حاضر اکثر گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود و با توجه به استمرار توده هوای سرد در ۲ روز آینده نیز از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم مصارف غیرضروری گاز را در منازل به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز برای همه مردم به خصوص در مناطق انتهای خط حفظ شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور