مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون پیکرهای مطهر ۱۴۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۶۲ نقطه از این استان به خاک سپرده شده‌اند و مردم خراسان جنوبی میزبان ۶ شهید گمنام دیگر خواهند بود.

سرهنگ غلامرضا فلاحی  افزود: ۱۴۸ شهید گمنام در استان خراسان جنوبی خاکسپاری شدند که تاکنون ۶ نفر از این شهدای والامقام احراز هویت شده‌اند.

وی گفت: همچنین به مناسبت ایام فاطمیه این استان میزبان ۶ شهید گمنام می‌شود که پیکرهای پاک آنان به همراه همرزمان شهیدشان بتازگی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس کشف و وارد کشور شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: شهدای گمنام اواخر ماه جاری در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال قرار می‌گیرند و پس از تشییع عمومی در شهر بیرجند به معراج شهدا انتقال خواهند یافت.

وی افزود: براساس تفحص در مناطق جنگی تعدادی شهید گمنام به کشور باز می‌گردند و مکان‌هایی برای تدفین شهدا تعیین می‌شود که در خراسان جنوبی نیز مکان‌هایی برای خاکسپاری این شهدا مشخص شده است.

فلاحی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر این شهدا ششم دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد گفت: پیکرهای شهدای گمنام در حوزه علمیه بیرجند، استانداری، کارخانه کویر تایر، طبس و روستای دهشت قاینات به خاک سپرده می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات استانی و برنامه‌ریزی‌ها، جزئیات برنامه‌ها و مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدا در استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور