#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم استان از اشتغال در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که برای تحقق این برنامه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار است.

 جواد اشرفی روز پنجشنبه در نشست تبیین تفاهم‌نامه‌های استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: جلسه امروز به منظور تدوین تفاهم‌نامه‌ای در همین راستا و برای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی برگزار شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد می‌شود در ۲ حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک مقیاس و پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان جنوبی و اجرای طرح استان بدون بیکار خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح‌های خرد و کوچک، پایه طرح‌های کلانی خواهند بود که در اجرای طرح استان بدون بیکار لحاظ می‌شوند.

وی افزود: نکته تاکیدی به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، توجه به ظرفیت‌های استان است و اینکه طرح‌ها مبتنی بر مزیت‌های خراسان جنوبی تدوین شوند.

اشرفی با تاکید بر اینکه هدف نهایی از اجرای این طرح‌ها، تکمیل زنجیره تولید استان است گفت: تبیین و تدوین طرح‌های اشتغالزای دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر اسناد توسعه‌ای، سند آمایش سرزمین و سند سازگاری با کم‌آبی باشد.

وی اظهار داشت: به جهت جلوگیری از هرگونه پراکنده‌کاری و موازی‌کاری و در راستای همسویی ادارات برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه، کمیته‌های متناظر دبیرخانه استانی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت‌های مستمر در فرآیند انجام کار گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط برای تحقق برنامه‌ها، وظیفه نظارتی هم دارند.

وی با بیان اینکه خروجی این تفاهم‌نامه و موارد مشابه باید ایجاد اشتغال پایدار و مطلوب باشد، متذکر شد: اینکه تسهیلات از چرخه اشتغال خارج نشده و در مسیر درست هزینه شود، مهمترین هدف ما از تاکید بر استمرار نظارت‌ها در فرآیند انجام کار است.