طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم است.

این طرح کلان کشوری در شهرستان طبس به صورت ویلایی اجرا شده و خانه‌ها با هزینه کمتری ساخته می‌شوند.

هم اکنون منازل ۵۶ واحدی که به صورت ویلایی ساخته شده اند، تحویل متقاضیان شده و سکونت در آن‌ها صورت پذیرفته است.

مشارکت متقاضیان در امر ساخت خانه

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در طبس گفت: از سال ۹۹ که طرح آغاز شد، تسهیلاتی را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم و خودمان نیز ۲۷۰ میلیون تومان پرداختیم و اکنون در خانه ساکن هستیم.

او افزود: حس شیرینی است که پس از ۷ سال اجاره نشینی بتوانم خودم صاحب خانه شوم و در منزل شخصی خودم سکونت کنم.

یکی دیگر از صاحبان منازل طرح نهضت ملی مسکن طبس گفت: یکی از دلایلی که زودتر از بقیه افراد در منازل ساکن شده ایم این است که کار به صورت پیمانکاری انجام شده است.

او گفت: با ۳۰۰ میلیون تومان وامی که از دولت گرفتم، حدود یک میلیارد تومان برای ساخت منزل هزینه کرده ام.

۱۳۰ واحد پایان کار گرفته اند

حقانی رئیس بنیاد مسکن طبس گفت: به منظور رفع مشکلات زیرساختی، هماهنگی‌ها با ادارات خدمات رسان انجام شده و ۱۰ درصد متقاضیان نیز در منازل سکونت دارند.

او افزود: در سایت ۵۰ و ۷۹ هکتاری نیز سرعت کار مانند سایت ۵۶ واحدی است و کار ساخت و ساز از سوی خود متقاضیان انجام می‌شود.

سجادی رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: از هزار و ۹۰۰ واحدی که دریافت پروانه را انجام داده اند، بالغ بر ۱۸۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارند و ۱۳۰ واحد نیز پایان کار گرفته اند.

او با اشاره به اینکه در این نوع ساخت امکان دارد که خود فرد در احداث ساختمان مشارکت کند، عنوان کرد: این موضوع سبب می‌شود تا هزینه‌های افراد کاهش پیدا کند.

۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در طبس که به صورت ویلایی انجام می‌شود، صاحب خانه خواهند شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور