معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی فعالیت بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلف دارند.
سید محمدرضا طالبی در دیدار تشکل ها و سازمان های مردم نهاد با نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه تحکیم نظام و انقلاب در ادوار مختلف به واسطه حضور مردم بوده، اظهار کرد: خنثی سازی توطئه‌های دشمن توسط مردم بوده و حماسه ۹ دی یکی از این مصادیق است.
?وی با اشاره به نقش مردم در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در دوران کرونا اقدامات خوبی برای جمع آوری کمک‌های مؤمنانه انجام شد که بخشی از این اقدامات توسط تشکل‌ها رقم خورده است.
?معاون استاندار با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت و مردم هستند، گفت: در بخشی از این حضور و اقدامات اگر سازمان یافتگی در بین مردم نداشته باشیم منجر به هرج و مرج خواهد شد.
?وی ادامه داد: بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب توسط سازمان‌ های مردم نهاد به ویژه در حوزه جوانان اجرایی می‌شود که در راستای توسعه اجتماعی کشور قدم بر می‌دارند.
?به گفته وی؛ علاوه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در حوزه سلامت نیز خیرین اقدامات مؤثری انجام داده‌اند.
?طالبی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد غیر انتفاعی هستند و نباید به دنبال انتفاع باشند از طرفی غیر سیاسی هستند و نمی‌ توانند در احزاب سیاسی قرار گیرند همچنین غیر تجاری بوده و امور آنها عمدتاً عام المنفعه است.
?معاون استاندار با تأکید بر اینکه سمن‌ها در توسعه اجتماعی کشور نقش مهمی دارند گفت: محدودیت منابع انسانی و مالی در دستگاه‌های اجرایی ایجاب می‌کند که بخش عمده ای از امور توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.
?مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این دیدار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توسعه مشارکت‌ های مردمی را شاهد هستیم و اکنون ۴۶۱ سازمان مردم نهاد دارای مجوز داریم که تعدادی از آنها فعالیت می‌کنند.
?حسینعلی نخعی یکی از اولویت های دفتر امور اجتماعی را راهبری اقدامات سازمان‌های مردم نهاد براساس شعار سال عنوان کرد و گفت: گسترش ایمان و امید هم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور است.
?وی از تخصیص هفت میلیارد ریال برای تحکیم و تعالی خانواده خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی سازمان امور اجتماعی کشور در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار گرفته است .
?مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری اضافه کرد: ارتباط بین بخشی مؤسسات مردم نهاد هدفگذاری شده تا شاهد همگرایی بیشتر در استان باشیم.
?به گفته وی؛ تدوین سند راهبردی توسعه اجتماعی استان در دستور کار است و ۶۰ درصد پیشرفت دارد.
?وی گفت: تهیه و تدوین سند چشم انداز قرآنی از دیگر برنامه‌ها ست که تلاش شده خطر ضعف باور دینی توسط دانش آموزان را با تمسک به قرآن و اهل بیت دفع کنیم.
?نخعی افزود: ظرفیت سازی سازمان‌ های مردم نهاد دنبال می شود تا بانک اطلاعاتی یکپارچه در این زمینه داشته باشیم.
?وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۸۱ سازمان مردم نهاد در حوزه اجتماعی مجوز گرفته، گفت: طرح صیانت و حمایت اجتماعی در دستور کار است که تأثیرات آن به صورت کوتاه مدت و بلند مدت مشاهده خواهد شد.
?به گفته وی؛ طرح تحقق محله اسلامی از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی است که در سطح استان اجرا می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور