به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رییس این سازمان از تصویب ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات استان از اعتبارات تملک و دارئی‌ها خبرداد.

هاشم ولی پورمطلق گفت: برای مرمت و بازسازی قنوات استان از اعتبارات تملک و دارئی‌ها سه درصد حاصل از درآمد در نفت و گاز و طرح توسعه در کمیته‌های فنی شهرستان‌های استان مبلغ ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان مصوب شده که در امسال باید عملیاتی شود.

وی افزود: از محل اعتبارات ملی(کمک‌های فنی اعتباری) نیز مبلغ ۷ میلیار تومان مصوب شده که طی امسال اجرایی شود و نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: قنوات تنها سازه‌های سازگار با محیط زیست هستند که در چرخه طبیعت دخالت دارند.

ولی پورمطلق تصریح کرد: قنوات متفاوت با چاه‌های عمیق که منابع زیرزمینی را کشیده و در صورت خشکسالی جایگزینی برای این منابع وجود ندارد هستند.

وی بیان کرد: تمامی قنواتی که توسط مهندسین مقنی از ابداع قنوات تا کنون انجام شده به سرانجام رسیده ودر بازه زمانی اجرا به لحاظ تخصص در اوج بوده‌اند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: مرمت این سازه‌ها، زنده کردن تمامی آن تلاش‌ها است که حیات روستاها نیز بسته به این منابع تاریخی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله