استاندار خراسان جنوبی گفت: از آنجا که خراسان جنوبی از استان‌های حادثه خیز کشور است از جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوان قدرتمند دولت در حوادث انتظار می‌رود هرچه در توان دارد، نسبت به توسعه ظرفیت‌های هلال احمر در استان اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به لزوم توسعه پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: هم مرز بودن با کشور افغانستان، خشکسالی‌های دو دهه اخیر، کویری بودن منطقه، وجود بلایای طبیعی چون سیل و زلزله، پهناور بودن، وجود دو کریدور مهم ارتباطی کشور در استان و دارا بودن کمترین تراکم جمعیتی کشور همگی از دلایل توجه جدی به توسعه امکانات جمعیت هلال احمر در استان است.

وی به هم مرز بودن خراسان جنوبی با هفت استان کشور اشاره کرد و افزود: از نظر طول جاده‌ها بین سه استان اول کشور قرار داریم  و با وجود دو کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور در استان، نیاز به توسعه بزرگراه‌ها در استان کاملا ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی به تلاش‌های درخشان دولت تدبیر و امید در توسعه بزرگراه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ۴۲۰ کیلومتر باند دوم جاده‌ای در استان با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان در استان آغاز شده که معادل کل بزرگراه‌های موجود در استان است.

وی به اعتبارات ۲۲۲ میلیارد تومانی راه‌های استان در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه راه‌های استان در سال گذشته، چهار برابر میزان اعتبارات در سال گذشته آن است و علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتبارات بسیار خوبی نیز امسال به جاده‌های استان اختصاص یافته است.

معتمدیان به تلاش‌های شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همواره به صورت گمنام در حوادث حضور دارد که قطعا اجر اخروی فراوانی را برای پرسنل خدوم آن به دنبال دارد.

امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بیرجند «محمدرضا رضایی» به عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان معرفی و از خدمات «محمدرحیم شهریاری» مدیرعامل پیشین قدردانی شد.