هشت هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان «مشق احسان» برای توزیع بین دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین که در ادامه پویش ایران همدل برگزار شد گفت: هر بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، جامدادی، مدادرنگی، خط کش، لیوان و همچنین اقلام بهداشتی است.

سید مجتبی موسوی ارزش این بسته‌های تحصیلی را بیش از یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این هدایا از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی و برای حمایت از تولید داخلی تهیه شده که در قالب پویش مشق احسان به دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اهدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته‌های تحصیلی کاملا رایگان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است خاطرنشان کرد: طرح مشق احسان به منظور جمع‌آوری نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند به صورت مشارکتی با خیران ادامه می‌یابد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور این نهاد در زمینه محرومیت‌زدایی و حمایت از آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان توزیع ١٧ هزار بسته غذایی یک ماهه را با ارزش پنج میلیارد تومان انجام داده است.

وی افزود: همچنین با همکاری گروه‌های جهادی و نهادهای حمایتی در دومین مرحله از اجرای رزمایش همدلی و احسان ۴۳ هزار بسته پروتئینی توزیع شده است.

موسوی با اشاره به توزیع ۴۰ تن مرغ بین هیات‌های مذهبی استان گفت: ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر طبخ و بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

وی توزیع ۲۰۰ هزار عدد ماسک رایگان در استان خراسان جنوبی را از دیگر عملکردهای حمایتی عنوان کرد و گفت: در راستای پویش احسان الحسین نیز ۶۰ هزار عدد ماسک و ۶۶ هزار بسته سلامت بین یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی استان با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ماه گذشته ۲۲ سری جهیزیه در راستای رزمایش همدلی به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی همچنین از عرضه ماسک سه‌ لایه بهداشتی زیر قیمت مصوب وزارت بهداشت خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «هست اینجا ( hastinja.ir)» به ازای هر نفر ۵۰ عدد ماسک سه لایه‌ بهداشتی با قیمت ۶۰ هزار تومان دریافت کنند.

موسوی عنوان کرد: تاکنون فقط در بیرجند امکان تحویل ماسک وجود داشت اما با به‌روز رسانی سایت سایر شهرستان‌ها نیز تا پایان هفته زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: هدف از راه‌اندازی سایت حذف دلالی و واسطه‌گری بوده است.

وی افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی برای مناطق محروم ساخت ۸۵ مدرسه در خراسان جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستور کار است که از این تعداد ۳۳ مدرسه تحویل شده و ۴۶ مدرسه در دست اجرا و ۶ مدرسه نیز در مرحله ابلاغ به مجری است.