حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سمبل ایثار و گذشت است که در این راستا نیز شهدایی با کمال مردانگی و جرأت تقدیم انقلاب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر کشور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متعلق به یک طیف، گروه و حزب نیست، بلکه اهداف هلال احمر، خدمت به بندگان خدا، برای رضای خدا است، و اگر کسی به صورت فردی غیر از این انتخاب کند بسیار ضرر خواهد کرد زیرا کار هلال احمر به مانند عملیات میدان مین است.

وی با اشاره به اینکه جوانان بر اساس استعدادهای سالم انسانی خود، آرمان های بلند دارند و این خاصیت جوانان است، افزود: جوان در هر جایی دارای قدرت ریسک است، لذا اگر تجربه سالمندان با آرمان های جوانان در هر امری با یکدیگر مخلوط شود، بسیار کارآمد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مربی حقیقی آرمان های انسانی، فطرت انسان است، تصریح کرد: در دنیا خالی‌بندی، پُزهای بیجا و تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که خود را در بحران ها و بزنگاه ها نشان می دهد، لذا باید گفت هیچ چیز جای ایمان را نمی گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: ویروس کرونایی که امروز به آن ویروس منحوس می گویند دارای چهره ای دیگر است و آن رسوا کردن همه مدعی هایی بود که در دنیا پُز می دادند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا ثابت کرد که آمریکا، کشورهای اروپایی و مکتب لیبرال دموکراسی غرب در مقام انسانی هیچ ندارند اما در مقابل، ایمان مردم ایران اسلامی خودش را به زیبایی نشان داد که البته جایگاه هلال احمر یک جایگاه ویژه بود.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: آن دسته از کشورهایی که پُز می دادند، وقتی پای مسئله انسانی به میان آمد، انسان ها را فراموش کردند و حتی نسبت به هم پیمانان خودشان وسائل بهداشتی را دزدیدند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: در مکتب ما به عنوان سمبل در قرآن کریم، خدای متعال لقمان حکیم را که فردی سیاه پوست بوده است را ذکر کرده، اما در مکتب غرب، سیاه پوستان را به عنوان شهروند دوم کنار می زنند و در همین بحران ویروس کرونا یک فرد سیاه پوست را جلوی چشم همگان زیر پایشان له می کنند و با تیر خلاص جانش را می گیرند.

وی ابراز داشت: با شیوع ویروس کرونا در حالی که کشورهای غربی دست به دزدی زدند و با یکدیگر درگیر شدند و از همان روزهای اول، صف های خرید اسلحه را شکل دادند و فروشگاه ها را خالی کردند، اما در ایران اسلامی مردم بر اساس ایمان به سراغ محرومین رفتند تا به آنها کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز خود دولت مردان آمریکایی می گویند که آمار مبتلاشدگان به ویروس کرونا که در آمریکا گزارش داده می شود، با آمار واقعی بسیار اختلاف دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: امروز پاسخ بیش از چهل سال تحریم آمریکا علیه ایران، جمع آوری کمک برای آن محرومینی است که در آمریکا زندگی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه شما سرمایه ایمانی است که بسیار باارزش است، گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سمبل ایثار و گذشت است که در این راستا نیز شهدایی با کمال مردانگی و جرأت تقدیم انقلاب کرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جابجایی در هر سازمانی وجود دارد گفت: مدیر جدیدی که امروز مسئولیت سازمان جمعیت هلال احمر استان را بر عهده می گیرند با توجه به سابقه ایمانی خود و خانواده گرامشان، امیدواریم که بتوانند با همکاری رده های بالا بیش از پیش به این مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: ما باید به خاطر ندانم کاری یک عده، از این مردم خوب ایران اسلامی عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه راهی که شما می روید راهی الهی است، افزود: ماه مبارک رمضان به صورت طبیعی دارای برکاتی مادی و معنوی است اما مردم با توجه به دل شکسته ای که داشتند از این ماه مبارک به صورت ویژه استفاده کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از برنامه های بسیار درس آموز صدا و سیما که در ماه مبارک رمضان پخش می شد، برنامه ” زندگی پس از زندگی ” شبکه چهار سیما بود که هر روز راس ساعت ۱۹ به روی آنتن می رفت و افرادی نیز در این برنامه حضور می یافتند که مرده بودند و دوباره زنده شده بودند، در این برنامه از جمله مواردی که بیشتر جلوه گر بود، مسئله خدمت رسانی، گره گشایی، خوبی، احسان و نیکی بود، همان هایی که امروز سرمایه شما است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به پایگاه ایمانی که دارد و متعلق به این مردم است، در دنیا نمونه ندارد.