نشست خبری مشترک رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اتاق اصناف مرکزاستان و تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به منظور تشدید گشت های بازرسی و نظارتی از واحد های صنفی، غیرصنفی و خدماتی استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزارشد.

داودشهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم کشور در همه شرایط با دولت همکاری کردند عنوان کرد: تخریب بازار اقتصادی کشور توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند همدلی و همیاری مردم با دولت است که تاکنون مردم همیاری خوبی داشته و دارند.
وی با بیان اینکه مردم در همه شرایط کنار دولت بوده اند تا مشکلات را رفع کنیم افزود: برخی ناملایمات در بازار و اقتصاد کشور منجر به تشدید نظارت ها در بازار شده است که در همین راستا گشت مشترک معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی از شنبه هفته جاری در استان تشکیل شد.
شهرکی با تاکید براینکه ۱۰ تیم گشت مشترک صبح و عصر بازرسی ها را انجام خواهند داد گفت: تیم های گشتی با هر گونه گران فروشی، کم فروشی و شکایات مردمی به صورت محسوس در بازار و واحد های صنفی و غیر صنفی حضور خواهند یافت و با تخلفات برخورد جدی خواهند کرد.
شهرکی با بیان اینکه مردم هم ناظران نامحسوس ما هستند خاطرنشان کرد: مردم به عنوان بازرسان ما در سطح بازار هر گونه تخلف را می توانند به سامانه بازرسی سازمان صنعت گزارش دهند و سازمان بازرسی موظف است مدت ۲۴ ساعت پاسخ شاکی را بدهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآورشد: گشت های بازرسی به هیچ عنوان از تخلفات گذشت نخواهند کرد و هدف از تشدید بازرسی ها تفیکیک فعال اقتصادی سودجو از اصنافی است که با صداقت کارمی کنند.
شهرکی خاطرنشان کرد: وجود ۶۴۰ ناظر در استان کافی نسیت بهترین ناظران مردم و رسانه ها هستند که می توانند در این موضوع به ما کمک کنند.وی خاطرنشان کرد: فقط ۲۰ درصد از شکایت ها به تعزیرات جکومتی است که باید این مقدار هم کمتر شود.
وی از دبیری ستاد تنظیم بازار استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: دبیری این کارگروه از جهادکشاورزی به سازمان صنعت واگذار شده است که در همین راستا هرگونه قیمت گذاری بر روی کالا و خدمات باید توسط این کارگروه به تصویب برسد. وی بیان کرد: انتظار می رود شرکت‌های تعاونی مصرف وابسته به ادارات دولتی در عرضه کالای مورد نیاز همکاری کنند تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای ایجاد تعادل استفاده شود.

 

وی در پایان به خطاب به صنعتگران، بازرگانان، تجار که برای تامین مواد اولیه خود به ارز نیاز دارند اشاره و تاکید کرد: این رسته از فعالان اقتصادی با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا در سایت سازمان مبلغ ارز مورد نیاز خود ثبت نام کنند. شهرکی خاطرنشان کرد: اگر واحد های تولیدی هنوز مشکلی دارند با مراجعه به دبیرخانه ستادرفع موانع تولید در استان مراجعه کنند تا با جلسات کارشناسی بتوانیم مشکلاتشان را رفع کنیم.شهرکی از رسانه خواست تا شرایط را آن گونه که هست انعکاس دهند و از بزرگنمایی بپرهیزند چرا که با وضع کنونی کشور بزرگ کردن یک مسئله ساده می تاند عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد.

 

علی تهوری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشدید نظارت ها در بازار استان خبرداد و عنوان کرد: طرح ویژه بازرسی از واحد های صنفی و خدماتی به منظور کنترل بازار اقتصادی و خدماتی استان انجام می شود.
وی با تاکید براینکه کلیه اصناف و واحدهای خدماتی موظف به درج قیمت بر روی کالا یا نصب نرخنامه در جلو دید مشتری هستند گفت: کلیه شرکت های پخش، توزیعی و تولیدی موظف به ارائه فاکتور خرید به بازرسان هستند که در همین راستا درخواست می کنیم متولیان امر فاکتورها را در مغازه نگهداری کنند.
تهوری با اشاره به اینکه کلیه بنکداران، انباردارن و عمده فروشان موظف اند ماهانه موجودی انبار خود را ارائه دهند گفت: برای بازدارندگی و رضایت مردم، متخلفان در محل اعمال قانون خواهند شد.
وی همچنین از تشکیل ۶۴۳ مورد بازرسی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۲۵ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. تهوری افزود: تاکنون ۳۰۱ پرونده به ارزش ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به تعزیرات ارسال شده است که از این مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به شکات برگردانده شد.

 

علیزاده رئیس اتاق اصناف مرکز استان در این جلسه از پلمپ ۶۷ واحد صنفی خبرداد و عنوان کرد: بازرسی اتاق اصناف روزانه ۴۰ تا ۵۰ بازرسی را انجام می دهد.وی گفت: بیشتر واحد های صنفی به علت نداشتن پروانه صنفی پلمپ شدند و بیشترشان در حوزه خوار و بار است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه ۴۰ مورد بازدید از اصناف بیرجند انجام می‌شود، گفت: سه هزار و ۶۰۰ بازدید در سه ماهه سال جاری انجام شده است.
وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها در بازار بیان کرد: سه تیم دو نفره روزانه قریب به ۴۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام می دهند.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از اصناف بیرجند انجام شده است.
علیزاده بیرجندی با بیان اینکه از اوایل خردادماه تا ۱۶ تیرماه جاری ۱۱ پرونده تخلف داشته‌ایم، افزود: همچنین ۶۷ واحد صنفی نیز پلمپ شده‌اند.
وی بیان کرد: طی این بازرسی‌ها ۲۹ پرونده شکایت داشته‌ایم که ۱۸ پرونده منجر به رضایت شاکی شده است.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین ۱۱ پرونده تخلف برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.
علیزاده بیرجندی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط چهار اخطاریه برای اصناف صادر می‌شود، افزود: از واحدهای صنفی خواستاریم در شرایط کنونی همچون گذشته ما را یاری کنند.
وی بیان کرد: همچنین از واحدهای صنفی خواستاریم نرخ نامه را به صورت شفاف در معرض دید عموم نصب کنند.
علیزاده بیرجندی بیان کرد: شهروندان می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادهای خود را از طریق شماره ۳۲۲۲۷۱۷۲ با ما درمیان بگذارند.

محدثی نژاد معاون اجرایی تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از تشکیل ۱۵ پرونده تخلف بابت نمایندگی های خودرو سازان در استان خبرداد و عنوان کرد: تعزیرات حکومتی در حوزه های قاچاق کالا و ارز، اصناف و حقوق مصرف کننده ورود پیدا می کند که شهروندان می توانند تماس با ساماه ۱۳۵ تخلفات را گزارش دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله