#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: مصوبه سران قوا درخصوص میزان افزایش و تمدید اجاره‌بهای منازل، مصلحتی برای توجه و همدردی بیشتر با همدیگر است که باید نسبت به آن مراقب و هوشیار باشیم.

 حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: این مصوبه حرکت خوبی است که شاید مورد انتقاد برخی افراد نیز قرار گیرد اما بدانیم که همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم.

وی گفت: امروز فشار اقتصادی بر مردم برگرفته از جریان استکباری و نفوذی وجود دارد اما جریان نفوذ و نفاق با وجود هماهنگی سران قوا تمام نمی‌شود بلکه پررنگ‌تر هم می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در چنین شرایطی همه ما به عنوان چشم بینای قوای سه‌گانه و همه دست اندرکاران نظام باید جمع کثیر خدمتگزاران مخلص را دعا و کمک کنیم هوشیارانه کسانی که لا به لای این سیستم نارضایتی‌ ایجاد می‌کنند را بشناسیم و معرفی کنیم.

وی افزود: مسوولان بدون احساسات با قاطعیت تمام این لکه‌هایی که حقیقتا از امت و مسئولان خدوم ما نیستند را پاک کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه امروز اقتصاد پیشانی رفاهی مردم است اظهار داشت: انقلاب یک انقلاب صرفا اقتصادی نیست و نیامده‌ایم در این عرصه صرفا همه مشکلات مردم را حل کنیم و برویم بلکه یک حضور است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باید به فضل الهی و با همدلی و تلاش‌های مسولان حل شود گفت: به فضل الهی با تلاش‌های مسوولان، سیاه چاله‌هایی که نابخردان شبکه منافقان داخلی و خارجی کنده‌اند، جمع می‌شود اما صبوری و هوشیاری می‌خواهد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز شاهد جنگ ترکیبی دشمنان علیه مسلمین و بشریت هستیم افزود: سه قرن است که غرب نه فقط ایران بلکه سراسر دنیا را غارت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با بصیرت و ایستادگی باید جلوی این غارتگری‌ها ایستاد، به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: دشمنانی که سه قرن دنیا را غارت کردند و کم ایستادگی دیدند، مانند گرگ‌هایی که به طمع طعمه با هم جنگی داشته باشند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیکار ننشستند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: دشمنان می‌دانستند معارف قرآن و اسلام ناب اگر پا بگیرد برای هیچ کدام آنها فرصت نفس کشیدن در عالم نباید باقی بماند.

وی با بیان اینکه در این زمان هوشیاری ما بسیار لازم است تصریح کرد: شناخت وظایف بلند ولایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «نگذارید ضد انقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کند» گفت: دشمن آرام آرام با جنگ نرم وارد زندگی‌های مردم شده است که در این زمینه پدر و مادرها، مربیان، فرهنگیان، متولیان فرهنگی و دانشجویان نباید اجازه بدهند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «نگذارید یاد امام در جامعه کم‌رنگ بشود»، بر لزوم توجه عملی به فرمایشات رهبری تاکید کرد و گفت: در سی و سه سال گذشته بعد از رحلت امام، مسوولانی آمدند غیرمسئولانه که نقطه مقابل اندیشه امام راحل اقدام کردند و این به خاطر بی‌توجهی به شناخت جریانات نفاق بوده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار داشت: امروز نیز دشمنان در حال ناامید کردن مردم هستند و ممکن است آدرس اشتباهی به مردم بدهند لذا هوشیاری می‌خواهد.

وی بیان کرد: در خیلی از عرصه‌ها ممکن است مردم حضور فعالانه داشته باشند اما شاید در عمل شخصی، فردی و اجتماعی نیاز به تولیدات بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: شاید حماسه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بدرخشد و در اجتماعات چندین هزار نفری سلام فرمانده ابراز علاقه کنند اما در عرصه زندگی کم بگذارند.

وی تصریح کرد: مبادا که مردم، مومنین و نمازگزاران اموال و فرزندانشان، آنها را از یاد خدا دور کند زیرا اولین رگه‌های نفاق در وجود انسان را مادیات رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: دشمن در جریان فرهنگی از این فرصتی که مشغول هستیم حداکثر سوءاستفاده را می‌کند و در جامعه برهنگی ایجاد می‌کند در حالی که حجاب مانند صدها مساله دیگر یک قانون است و همه مستلزم به رعایت آن هستیم.

وی بیان کرد: آنچه برعهده مسوولان است باید توجه ویژه داشته باشند اما بخش عمده‌ای به ما برمی‌گردد که نهی از منکر نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در مرکز استان خراسان جنوبی که جزو محدود استان‌های مذهبی است کشف حجاب روی می‌دهد و هیچ تذکر لسانی داده نمی‌شود؛ بدحجاب و کاشف حجاب را دشمن نمی‌دانیم اما باید جلوی این حرکات گرفته شود.

وی گفت: برخی افراد فضای مذهبی استان را از بین می‌برند و این از واجبات است که هرجا انسان بدپوششی دیده شود باید تذکر بدهید.