رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با پیگیری این سازمان و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار تن جو و ذرت برای تامین نهاده‌های دامی دامداران در اختیار استان قرار می‌گیرد.

غلامرضا قوسی،  به رسانه‌ها گفت: برای حمایت از دامداران ۶ هزار تن جو و ۶ هزار تن ذرت در مرحله اول در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این نهاده‌ها براساس شاخص‌های دام پلاک ‌کوبی شده بین شهرستان‌ها توزیع شود.

قوسی یادآور شد: در ‌دیدار با رییس سازمان امور عشایر ایران نیز مقرر شد یک هزار و ۳۰۰ تن جو به صورت ویژه به استان اختصاص یابد و به تدریج این سهمیه تا ۱۰ هزار تن افزایش پیدا کند و در زمینه تامین نقدینگی تشکل‌های عشایری به منظور خرید علوفه مورد نیاز، تسهیلات قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت حداقل یکساله و پنج ساله پرداخت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله نخست خشکسالی ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت وارد شد و هرچه روند خشکسالی ادامه یابد خسارت‌ها نیز افزایش خواهد یافت، یادآور شد: امسال خراسان جنوبی تحت تاثیر خشکسالی شدید است و متوسط بارندگی ۳۸ میلی‌متر بوده که بیشترین تاثیر را بر تولیدات محصولات زراعی و دامی داشته است.

انتهای پیام