?استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای هر پروژه ای باید نیازها و اولویت ها بررسی شود و جانمایی ها با لحاظ شرایط آینده استان صورت گیرد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای ساماندهی مرز که در محل مرز ماهیرود برگزار شد، خاطرنشان کرد: اقداماتی که الان در استان انجام می شود باید به گونه ای باشد که آیندگان به خوبی بتوانند از خدمات آن بهره برداری نمایند.
?وی ادامه داد: در اجرای پروژه ها فقط زمان حال را نبینیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که آن پروژه باید امکان توسعه داشته باشد.
?استاندار متذکر شد: برای انجام هر طرح و پروژه ای در مرزهای استان نیز باید کار کارشناسی با لحاظ تمام جوانب امر صورت گیرد.
?ملانوری به شعاری که در سرلوحه امور دارد و در روز معارفه بیان کرد، اشاره نمود و گفت: بنده با شعار خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش و توسعه کار را شروع کردم و تا انتها بر همین مبنا هم اقدام خواهیم کرد.
?وی افزود: هر اقدامی باید بر پایه فکر و اندیشه و کار کارشناسی صورت بگیرد، سپس تیم مدیریتی و همه کارگزاران نظام در استان باید برای به نتیجه رسیدن آن برنامه، تلاش کنند و با تعامل و هم افزایی کار را پیش ببرند تا به توسعه برسیم.
?به گفته وی؛ توسعه هم باید همه جانبه و پایدار باشد.
?استاندار اظهار داشت : درست است که در مقاطعی از زمان و بنا به ضرورت ها باید اقداماتی صورت گیرد اما باید در اجرای آن ها دید وسیعی داشته باشیم و افق بلند مدتی را مدنظر قرار دهیم.
?ملانوری یادآور شد: این که میل ۷۸ در سال های گذشته پایه ریزی شده و الان منشأ خدمات گسترده ای در استان استان است، نشان دهنده دید وسیع بنیانگذاران این مجموعه می باشد.
?وی ادامه داد: در زمان ما نیز پروژه ها باید به گونه ای ریل گذاری شوند که آیندگان بتوانند از آن ها به خوبی منتفع گردند.
?استاندار، مرز را بکی از پیشران های اقتصادی استان برشمرد و گفت: مرز در کنار دیگر قابلیت ها همچون کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و… از ظرفیت هایی است که باید به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

?ملانوری تأکید کرد: ظرفیت های موجود، استعدادهای خدادادی است اما نحوه بهره برداری از آن ها برای رسیدن به توسعه و جامعه آرمانی، کار و هنر ما در زمانی است که مسئولیتی به عهده گرفتیم و می توانیم تأثیرگذار باشیم.
?وی با تأکید بر این که شناسایی فرصت ها خیلی مهم است، متذکر شد: هر مزیتی که وجود دارد، باید شناسایی شود و از طرف دیگر با احصاء نیازها و اولویت بندی بر مبنای برنامه ریزی درست ، برای رفع آنها از فرصت مزیت های موجود استفاده شود.
?وی افزود: درخصوص مرز هم به همین شکل است، ما باید با احصاء نیازهای مخاطبان مان در داخل و خارج کشور، برای ارائه خدمات مرتبط برنامه ریزی کنیم.
?به گفته وی؛ صنعت، معدن، محصولات کشاورزی، آموزشی و همچنین گردشگری در زمینه های سلامت، تاریخی، علمی، جغرافیایی و… از جمله ظرفیت هایی است که باید در ارائه خدمات مدنظر قرار گیرد.
?استاندار در ادامه صحبت هایش به قابلیت بخش خصوصی در بهره برداری از فرصت ها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه، بزرگترین خیرین، سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه اقتصادی هستند که با اشتغالی که ایجاد می کنند، آینده جوانان را تضمین می نمایند.
?ملانوری تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم سرمایه گذاران باید تکریم شوند و با آنها با عزت برخورد شود.
?وی متذکر شد: این وظیفه ماست که با سیاست گذاری درست، مسیر را برای حضور سرمایه گذاران باز کنیم و با نظارت کافی بر امور، شرایط را برای فعالیت این عزیزان فراهم نماییم.
?به گفته وی؛ استفاده از فرصت حضور سرمایه گذاران، بهترین راه دسترسی به اهداف مان در بهره برداری از ظرفیت های استان است.
شایان ذکر است: استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مدیران از مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه بازدید کرد.