مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از پیشکسوت خراسان جنوبی در نمایشگاه رسانه‌های ایران:
نسل رسانه ای خود را به علوم روز مجهز کند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از پیشکسوت خراسان جنوبی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: بعد از وقفه ای شش ساله این نمایشگاه برپا و به هویت و جریان رسانه ای پرداخته شد تا ظرفیت رسانه ها بیشتر مشخص شود.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های این‌ نمایشگاه را مراسم تجلیل از پیشکسوتان فعال استان ها بیان کرد که برای اولین بار در نمایشگاه رسانه های ایران انجام می شود چرا که باید احترام پیشکسوتان بیشتر رعایت شود.
وی افزود: امروز اعتقاد داریم که باید نسل رسانه ای خودش را به علم روز مجهز کند و خبرنگار دیگر نمی‌تواند بدون تخصص کار کند و باید به صورت تخصصی کار کند و تخصص گرا بودن جامعه رسانه ای یکی از ضروریات است.
محمدیان بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد صفر تا صد آموزش های رسانه ای در استان ها را حمایت کند تا جوانان به عرصه رسانه رغبت بیشتری پیدا کنند؛ فقر محتوای غنی یکی از مشکلات است و جوانان باید بتوانند قلم به دست بگیرند و تیترهای مناسبی بنویسند. امید است سال آینده با فرصت و امادگی بیشتر ، نمایشگاه با نشاط و پرشورتر برگزار شود.
همچنین معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شاید خراسان جنوبی از نظر برخی زیرساخت ها ضعیف باشد اما در حوزه هنر و فرهنگ غنی است و این استان زادگاه شخصیت‌های بزرگی مانند پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات است.
محمود رمضانی بیان کرد: سومین مدرسه ایران به سبک نوین با نام مدرسه شوکتیه به خراسان جنوبی تعلق دارد. استان از نظر رسانه ، فرهنگ و هنر قابلیت‌های زیادی دارد اما به دلیل دور بودن از مرکز، مورد توجه نیست.
وی افزود: در خراسان جنوبی ۸۷ رسانه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۲۸ پایگاه خبری و بقیه نشریات از جمله ۵ روزنامه هستند. ۸۰ چاپخانه در استان وجود دارد و تمام روزنامه ها و نشریات در استان چاپ می شود.
در این مراسم از غلامرضا جعفرپور مقدم پیشکسوت عرصه رسانه خراسان جنوبی با حضور “عباس محمدیان” مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان خبری استان تجلیل شد.
در سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران،
تعدادی از خبرنگاران خراسان‌جنوبی که در قالب تور رسانه ای به تهران اعزام شدند و از نمایشگاه رسانه‌های ایران و غرفه استان بازدید کردند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور