مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در مرز شرقی و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه پدیده طوفان و گرد و خاک می‌تواند سبب اختلال در تردد و وقوع خسارت شود.

علیرضا خندان رو  اظهار کرد: مطابق الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا با تاثیر سامانه پرفشار جوی، ضمن کاهش محسوس دما از شدت دمای هوا کاسته می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا با تقویت اختلاف فشار سطح زمین در منطقه تا اوایل هفته آینده گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: این وضعیت برای امروز تا فردا به ویژه در نواحی شرق و شمال غرب استان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را در پی دارد.

خندان رو ادامه داد: در مرز شرقی و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه پدیده طوفان و گرد و خاک می‌تواند سبب اختلال در تردد و وقوع خسارت شود.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زهان با  ۲۲ درجه سانتی گراد، سردترین و طبس با ۴۸ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا  در بیرجند به ترتیب ۲۴ و ۴۱ درجه سانتی گراد بوده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله