#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: صلح و سازش باید در اولویت پرونده‌های اختلاف خانوادگی باشد و قوه قضائیه در این زمینه تفکر و عمل کرده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، \ دی در بازدید از دادگاه عمومی بخش نیمبلوک و حوزه قضایی شهرستان قاینات اظهار کرد: موضوعی که در این دادگاه و در حوزه قضایی قاینات داریم، اختلافات خانوادگی است و مساله‌ای است که در کل کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: توصیه‌ای که به رییس حوزه قضایی بخش نیمبلوک دارم هم همین است که علاوه بر دستگاه‌های قضایی باید همه ظرفیت‌هایی که در شهر، بخش و شهرستان وجود دارد پای کار بیاید تا اختلافات خانوادگی با اولویت صلح و سازش حل شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: همکاران قضایی، اداری و وکلای طرفین هم تلاش آنان در پرونده‌ها بر صلح و سازش باشد و در کنارش از وجود افراد با نفوذ، علما، نخبگان، ریش‌سفیدان و بزرگان شهر هم استفاده شود تا همه ظرفیت‌ها در این زمینه بسیج شود.

وی گفت: باید تلاش شود که با صلح و سازش طلاق کم شود و زمینه صدور احکام طلاق در دادگستری‌ها به حداقل برسد و این هدفی است که قوه قضاییه سال‌ها پیگیری می‌کند و درباره این موضوع برنامه‌ریزی داشته و دارد و اکنون برنامه‌ها اجرا می‌شود.

حمیدی افزود: با مشاوره‌هایی که انجام می‌شود، با استفاده از شوراهای حل اختلاف و سیاست‌هایی که در قوه قضایی است این امر دارد دنبال می‌شود و تاکنون نتایجی خوبی هم داشته اما تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم که همه کمک کنند که اساس اختلاف خانوادگی به وجود نیاید و اگر اختلافی هم به وجود آمد اولین راهکارش مراجعه به دستگاه قضایی نباشد و دیگران کمک کنند تا این اختلاف برطرف شود در نهایت اگر اختلاف حل نشود بعد به دستگاه قضایی مراجعه کنند تا کارهای قانونی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: در این بازدید وضعیت اداری و قضایی بخش نیمبلوک مورد ارزیابی قرار گرفت و این حوزه مثل اکثر حوزه‌های قضایی استان مشکل آنچنانی ندارد و پرونده‌هایی که در شعبه ثبت می‌شود، ماهانه تقریبا به همه آن رسیدگی می‌شود؛ در این شعبه پرونده معوقه‌ای وجود ندارد و پرونده‌ها طبق روال عادی خودشان در زمان لازم، رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام