#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی تصادفات درون شهری در استان و با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران ماموریت دارد در یک ماه آینده ۱۰ اولویت اصلی شهرها در حوزه ترافیکی را برای تصویب در شورای ترافیک استان اعلام کنند.

، علیرضا عباس‌زاده در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: مصوبات شورای ترافیک برای همه شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

وی افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در شهرهای استان به نسبت سال گذشته را غیرقابل پذیرش عنوان کرد و گفت: دلایل افزایش آمار تصادفات باید احصا و نسبت به رفع آن اقدام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی وضعیت اکثر شهرهای خراسان جنوبی در مقایسه با شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مناسب است.

وی افزود: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه‌های مختلفی را در این خصوص تعریف و در کوتاه‌مدت اجرا کند.

عباس‌زاده اظهار داشت: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب برسد و برای اجرایی شدن در شورای ترافیک کشور نیز تصویب شود.

وی درخصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی معابر و گذرگاه‌های شهر بیرجند خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح علاوه بر اینکه کارکرد فنی و ترافیکی دارد، به عنوان نماد پیشرفته بودن شهر نیز مطرح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در مورد ساخت تقاطع غیر همسطح  ارائه کند تا پس از اقدامات کارشناسی، در جلسه آتی به تصویب برسد.