فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز بسیاری از جوانان و دانشجویان با همان روحیه استکبار ستیزی، امور و مسائل کشور را با قوت دنبال می‌کنند.

سردار محمدرضا مهدوی  به مناسبت روز دانشجو با حضور در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با جمعی از دانشجویان این دانشگاه دیدار کرد و روز دانشجو را به آنها تبریک گفت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: منشأ نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ جریان خیزش انقلابی دانشجویانی بود که علیه استکبار جهانی با روحیه استکبار ستیزی به پا خاستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: این حرکت استکبار ستیزی دانشجویان علیه استکبار و ظلم این فرهنگ و تفکر را در دانشگاه نهادینه کرد و امروز بسیاری از جوانان و دانشجویان با همان روحیه امور و مسائل کشور را با قوت دنبال می‌کنند.

وی گفت: امروز حرکت کشورهای آزادیخواه به سمت اسلام و بیزاری و مقابله با استکبار از سوی افرادی که به دنبال رهایی از ستم و ظلم هستند؛ به واسطه تلاش و بیدارگری دانشجویان در مقاطع مختلف زمانی است.

جوانان و دانشجویان روحیه استکبار ستیزی را حفظ کردند

سردار مهدوی ادامه داد: منشأ بیداری امروز جهان و سر دادن فریاد استکبار ستیزی در دانشگاه، همین دانشجویان آزادیخواه و استکبارستیز هستند.

وی گفت: دانشجویان همواره پیشرو و پیشگام حرکت‌های انقلابی بوده‌اند و این خصلت را در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و صیانت از آرمان‌های انقلاب و نظام شاهد هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: امنیت کشور، صدور تفکر بسیجی و انقلابی به دنیا که امروز در بسیاری از کشورهای منطقه با فریاد آزادیخواهی و بیزاری از ظلم بلند است مرهون و مدیون تلاش دانشجویانی است که با تفکر انقلابی حرکت می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: امیدواریم همواره بصیرت، روحیه بسیجی و انقلابی خود را حفظ کنید و در مقابله با ظلم و ظالم پیشران باشید چراکه نگاه جامعه به دانشجو و پیش برندگی منافع ملت و حل مشکلات است.

چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد؛ سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و به همین مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شد و هر سال در دانشگاه‌ها گرامی داشته می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور