استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود پزشک متخصص به‌ویژه در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان، جبران این نقیصه را از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی برشمرد.

 “حمید ملانوری” روز سه‌شنبه در دیدار با “بهرام عین‌اللهی” که در محل این وزارتخانه انجام شد، به تشریح شرایط استان پرداخت.

وی گفت: قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر ۲ کریدور اصلی و همجواری با ۶ استان کشور، افزایش میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان و تعدد سوانح را به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی از همسایگی این استان با کشور افغانستان سخن گفت و بر تاثیر این مرز مشترک بر آمد و شد خودروهای ترانزیتی و نقشی که در بروز حوادث جاده‌ای دارند، تاکید کرد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به همراهی مردم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها شرایط مطلوب‌تری دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه احتمال شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم از مرزهای شرقی وجود داشت گفت: با اتخاذ تدابیر لازم و کنترل کامل مرز، خوشبختانه پیک پنجم را با کمترین تبعات پشت سر گذاشتیم.

وی ضمن دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در استان خراسان جنوبی و رصد شرایط به‌صورت میدانی، از این وزارتخانه برای همراهی با رفع نیازهای استان قدردانی کرد.

استاندار خراسان جنوبی تامین تجهیزات پزشکی به‌ویژه در شهرستان‌ها را نیز خواستار شد و بر لزوم توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار درخصوص تامین نیازهای استان و سفر به خراسان جنوبی قول مساعد داد.