ایزدخواه گفت: طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در مناطق محروم در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

، محمدمهدی ایزدخواه  در نشست صمیمانه جمعی از مستعدین برتر و نخبگان با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای معرفی دستاوردهای نخبگان و آشنایی نخبگان با فرصت های پژوهشی استان اقداماتی انجام شده است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون به بازدیدهای علمی با هدف راهبری اساتید و آشنایی نخبگان با ظرفیت ها و مشکلات استان پرداختیم و این موضوع استمرار خواهد داشت.

 

وی با اشاره به بحث توجه به استعدادهای مناطق محروم گفت: در شورای توسعه، فعالیت های مستعدان و حمایت از مناطق مدارس محروم برنامه ریزی کرده ایم و طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حال پیگیری جهت اجراشدن است تا از استعدادهای مناطق محروم حمایت کنیم.

 

ایزدخواه به بورسیه صنعتی نخبگان اشاره کرد و افزود: در این راستا تعدادی از نخبگان استان در دانشگاه ها مشغول به کار شده اند و تلاش می‌شود دغدغه اشتغال نخبگان رفع شود و تحصیل آنان هدایت شده و هدفمند باشد.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه توسعه زنجیره ارزش های راهبردی استان و زیست بوم فناوری استان فعالیت هایی را اجرا کردیم و به دنبال زمینه سازی اثرگذاری نخبگان در استان بوده ایم و در دانشگاه ها مخاطبین و جامعه هدف را با طرح ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان آشنا کنیم.

 

وی با بیان اینکه بحث جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی استان انجام شده است، گفت: با هدف تکریم و الگوسازی نخبگان برای اولین بار در کشور سرآمدان سلامت و بهداشت را در استان تقدیر کردیم و رویداد زنجیره بنتونیت نیز برگزار شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور