مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران و سرمایه گذار کشور چین در شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف گفت: در یک قدمی ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد هستیم.

تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در واحدهای تولیدی دارد. برای تحقق این هدف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی از تمام ظرفیت‌ها می‌کند که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضروری است.

بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران است.

آقای “شان” مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران و سرمایه گذار کشور چین در شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت تولیدی خود عنوان کرد: در سال ۱۳۹۲ جهت احداث واحد تولیدی شمش چدن با سرمایه گذاری ۲۷ میلیون دلاری در شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد است گفت: در فاز دوم مجوز ۷۵ میلیون دلار جهت تولید شمش فولاد با سرمایه گذاری کشور چین را اخذ کردیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران، با تاکید به اینکه شهرستان خوسف یکی از شهرهای کم برخوردار در خراسان جنوبی و به ویژه در کشور در حوزه اشتغال و زیرساختی است خاطرنشان کرد: هم اکنون در کارخانه چدن بالغ بر ۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که حجم بالایی از اشتغال این شهرستان را در برمی‌گیرد.

شان، آینده روشنی را برای شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف ترسیم کرد و افزود: سرمایه‌گذاران زیادی مشتاق برای ورود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی هستند که می‌توان این شهرک را به عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی نام برد.

وی نبود پست برق و کمبود آب و گاز را یکی از مهمترین چالش‌های این شهرک صنعتی دانست و تاکید کرد: شرکت چدن کویر برای ۲ فاز اجرایی خود نیازمند ۱۸ مگابایت برق و۳۴ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد.

شان با تاکید براینکه ۶۰ هکتار از شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف در اختیار سرمایه گذاران کشور چین است اظهار داشت: اشتغال مولد نیازمند تامین زیرساخت‌ها است و نباید مسئولان شهرستانی و استانی این فرصت را از دست بدهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت چدن کویرخاوران در پایان، یادآورشد: در صورت تامین زیرساخت لازم علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت فولاد اشتغال کارخانجات موجود را به ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهیم داد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور