#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۱۵ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر به‌طور قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

کامبیز مهدی‌زاده روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: چهار نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه (آی سی یو) بستری هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

وی از شناسایی ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: ۱۱۰ آزمایش جدید در استان انجام شد که از این تعداد ۲۰ مورد مثبت بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: یک نفر از این بیماران در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۹ نفر نیز از طریق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از موارد مثبت جدید، ۱۴ مورد از بیرجند، سه مورد از سرایان،۲ مورد از فردوس و یک مورد از قاینات شناسایی شد و از سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی گزارش نشده است.

مهدی‌زاده گفت: تا روز گذشته ۴۳ هزار و ۸۸۴ آزمایش کرونا در استان انجام و از این تعداد جواب تست ۱۶ هزار و ۹۳ مورد مثبت اعلام شد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در این استان بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۳۳ بیمار شامل سه بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۲ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۶۶ نفر رسید.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر سال گذشته، روند بیماری بار دیگر در مهر ۹۹ صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن سال گذشته روند افزایش نمونه‌گیری در استان شروع شد و به دنبال آن افزایش موارد مثبت کرونا و بستری بیماران روی داد که تغییر رنگ شهرستان‌های استان را در پی داشت.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، ۹ شهرستان این استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) و ۲ شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.