درب خانه ژیمناستیک بیرجند که روزانه پذیرایی بسیاری از کودکان و نونهالان شهر‌ است امروز به روی علاقه‌مندان این رشته پایه و مادر بسته شد و خانواده این رشته پرطرفدار به نشانه‌ اعتراض مقابل سالن بهاران بیرجند ودر مقابل درب استانداری تجمع کردند.

 ماجرای مزایده سالن‌های ورزشی که از سال پیش شروع شد انگار تمامی ندارد و هر چند وقتی با حاشیه‌هایی که برای هیئت‌های ورزشی درگیر با این موضوع به وجود می‌آید تاب و توان ادامه راه را از مسئولان هیئت‌ها می‌گیرد چرا که انرژی که باید صرف آموزش و پرورش رده‌های پایه برای پشتوانه‌سازی شود صرف رفع اتهامات و بالا و پایین رفتن از پله‌های دادگاه می‌شود.


یکی از این رشته‌های درگیر با این موضوع ژیمناستیک بود که از سال پیش بعد از این که خانه ژیمناستیک بیرجند تنها سالن اختصاصی این رشته پرطرفدار در لیست سالن‌های واجد شرایط مزایده قرار گرفت و فردی به عنوان برنده مزایده معرفی شد دردسرهای بسیاری برای این هیئت به وجود آمد دردسرهایی که بعد از یک سال و اندی و به دنبال پیگیری بسیار زیاد رئیس هیئت ژیمناستیک استان انگار تمامی تمامی ندارد و به تازگی با دستور قاضی نسبت به پلمپ این سالن ورزشی اقدام شد.

اقدامی که سبب تجمع خانواده ورزشکاران در محل سالن شد و تعداد زیادی از خانواده‌ها به نشانه اعتراض در مقابل سالن بهاران بیرجند تجمع کردند و از وضعیت پیش آمده و آینده نامشخص دوره‌های آموزشی فرزندانشان گلایه داشتند.

تعدادی از آن‌ها در گفتگو  هم این گلایه را مطرح کردند و از مسئولان ورزش و جوانان استان خواستند نسبت به تعیین تکلیف هر چه سریع تر این رشته ورزشی اقدام کنند.

حسین بیابانی رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان جنوبی در این رابطه گفت: با حکم دادگاه و درحالی که درب‌های سالن بسته بوده اقدام به شکستن قفل‌ها و تعویض قفل‌ها و پلمپ سالن کرده‌اند وافراد را که هیچ صلاحیتی ندارند وارد قسمت اداری هیئت استان شده اند.

او که از وضعیت به وجود آمده گله مند و از شرایط تکراری بی تدبیری در مدیریت‌های مختلف ورزشی استان خسته شده است تصریح کرد: تعدادی از افراد در مجموعه ورزش و جوانان استان به جای این که به دنبال رفع مشکلات هیئت‌های ورزشی باشند فقط دنبال سنگ اندازی و گذاشتن چوب لای چرخ هیئت های ورزشی وقدرت طلبی هستند.

وی با اشاره به این که دود این گونه بی‌تدبیری‌ها بیشتر به چشم ورزشکار، مربی و هیئت‌های ورزشی می‌رود افزود: این اقدامات در آینده در پشتوانه سازی ورزش استان و ریزش جامعه آماری هم تاثیر دارد و به دلسردی فعالان این حوزه خواهد انجامید.

این گزارش حاکی است که تجمع کنندگان بعد از این که با صحبت‌های مسئول  ورزش وجوانان بیرجند قانع نشدند مقابل درب استانداری رفتند و در آن مکان خواسته خود را مطرح و از مسئولان خواستند که پاسخگوی آن‌ها باشند که با وساطت فرماندار بیرجند و معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان  و قول آن‌ها مبنی بر پیگیری موضوع در اسرع وقت متفرق شدند.