#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند گفت: با تامین کالاهای اساسی در حال حاضر بازار در وضعیت آرام و باثبات قرار دارد و عرضه کالا به میزان لازم انجام می‌شود.

ا علی فاضلی‌فرد  در سومین نشست هماهنگی تنظیم بازار شهرستان بیرجند در سال جاری افزود: با توزیع و عرضه کالا نیاز به برخی اقلام از جمله گوشت نیز کاهش یافته و بازار در وضعیت آرام قرار دارد لذا به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی در مورد تامین کالاهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی بیان کرد: حقوق مردم خط قرمز ما است لذا انتظار داریم مردم نیز به مسوولان اعتماد کنند و اجازه نخواهیم داد مشکلی در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شهروندان ایجاد شود.

فرماندار بیرجند با قدردانی از همه کسانی که برای برقراری آرامش در بازار اقدام کرده‌اند، گفت: به دنبال جراحی اقتصادی یعنی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای جبران کاهش قدرت خرید مردم دولت یارانه مستقیم را به حساب مردم واریز کرده است.

وی ادامه داد: درخواست داریم مردم به شایعات از جمله اینکه مبلغ یارانه واریزی به حساب آنان در صورت مصرف نشدن حذف می‌شود، توجه نکنند زیرا این مطالب کذب است و طرح حمایتی دولت استمرار دارد.

فاضلی‌فرد گفت: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نظارت و بازرسی‌ها با جدیت در حال انجام است و بدون شک با واحدهای متخلف برخورد جدی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در زمینه حداقل سه کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ و شیر تولیدکننده هستیم و مازاد بر نیاز را به استان‌های مجاور نیز ارسال می‌کنیم در مورد روغن نیز با تلاش مدیریت استان کالای مورد نیاز تامین شده است.

فرماندار بیرجند افزود: در چند روز گذشته ۶۵۵ مورد بازرسی از بازار و اصناف مختلف انجام شد که منجر به تشکیل ۱۳۰ پرونده تخلف و ارسال آن به شعب تعزیرات حکومتی شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه نانوایی‌ها بوده است گفت: وضعیت نانوایی‌ها مطلوب نیست زیرا هم نانوا برای قیمت معترض است و هم مردم در بیرجند متقاضی نان با کیفیت هستند.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: نانوایی‌ها در ۲هفته آینده ساماندهی خواهند شد و نان بدون افزایش قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت لذا مردم نیز می‌توانند نان باکیفیت تامین کنند از طرفی تخلفات نیز به حداقل می‌رسد.