سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۳۶۴ پایگاه ورزشی در ۲۵۰ نقطه استان برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان امسال فعال است.

 محسن قطبی  در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با موضوع جوانان و اوقات فراغت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این پایگاه‌ها هزار و ۷۸۸ مربی در ۲۸۱ رشته ورزشی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از مجموع پایگاه‌های ورزشی اوقات فراغت، ۴۹ پایگاه در بیرجند و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعال است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه عامل شرایط اجتماعی، اقتصادی و مباحث فرهنگی در نحوه گذراندن اوقات فراغت تاثیرگذار است گفت: امسال سه محور اشتغال، ورزش و تفریحات سالم همچنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های تابستانی مد نظراست.

وی افزود: در مورد اشتغال جدید می‌توان از ظرفیت مراکز رشد و فناوری، آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها در ایجاد انگیزه برای حضور در برنامه‌های اوقات فراغت بهره برد و فعالیت‌های مفرح خانواده‌محور نیز در حوزه همگانی برای اوقات فراغت امسال برنامه‌ریزی شده است.

قطبی از برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی ویژه روستاها و شهرها خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت موثر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۸ پایگاه ورزشی ایجاد شد افزود: در این پایگاه‌ها با اجرای ۹۶۸ برنامه ۴۶ هزار نفر بهره‌مند شدند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تقویت حوزه اعتقادی، امیدآفرینی و مسجدمحور بودن برنامه‌های اوقات فراغت در دستور کار است.

حجت‌الاسلام علی محقی بر لزوم توجه به اعتبارات ستاد کانون‌های مساجد در حوزه اوقات فراغت تاکید کرد و افزود: بچه‌های مسجد برای استفاده از سالن‌های ورزشی و استخر در اوقات فراغت دچار مشکل هستند که در این زمینه باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: ائمه جماعت مساجد استان آمادگی لازم برای برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت را دارند که نیاز است هماهنگی‌ها در سطح ستاد و قرارگاه انجام شود و دبیرخانه نظم واقعی را به برنامه‌های فرهنگی بدهد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان گسترده‌ترین، مردمی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نهاد فرهنگی در سطح استان برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد.