سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح «تعیین شیوع و علل انواع کم‌توانی» یا همان طرح رصد معلولیت‌ها به صورت پایلوت در این استان خبر داد.

حسن شرفی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح رصد معلولیت‌ها (انواع کم‌توانی) همزمان با ۶ استان دیگر در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی افزود: این طرح جزو اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در کشور است که در استان خراسان جنوبی نیز با هدف تعیین میزان شیوع انواع کم‌توانی و معلولیت‌های مرتبط با آسیب، شناسایی عوامل مرتبط با شیوع کم‌توانی و پیشگیری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروهای آموزش دیده و پرسشگران مجرب بخش غیردولتی تحت نظارت بهزیستی به عنوان بازوی اجرایی این طرح از نیمه دی ماه تا حداکثر ۲ ماه ضمن مراجعه به در منازل هم‌استانی‌ها اطلاعات مورد نیاز را از خانواده‌ها دریافت و ثبت می‌کنند.

وی از مردم در سراسر استان درخواست کرد با پرسشگرانی که با لباس فرم و کارت شناسایی به منازل مراجعه می‌کنند، همکاری لازم را داشته باشند.

شرفی ابراز امیدواری کرد با اجرای مطلوب این طرح شاهد بهبود مداخلات پیشگیرانه برای کاهش میزان شیوع معلولیت‌ها در استان و کشور باشیم.