معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه وزارتخانه این است که صرفنظر از شرایط دانش‌آموزان همه باید برنامه آموزشی داشته باشند و هیچ دانش‌آموزی برای نداشتن دسترسی نباید از آموزش جا بماند.

رضوان حکیم زاده روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح مدرسه پویا دخترانه علامه حلی شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: تدابیر لازم برای آموزش دانش‌آموزان در شرایط پیش رو در سراسر کشور اندیشیده شده است و آموزش تعطیل نمی‌شود.

وی گفت: آمار دقیقی از دانش‌آموزان برای نحوه دسترسی به فضای مجازی در وزارتخانه وجود دارد و برای دانش‌آموزانی که قابلیت دسترسی به سامانه شاد و فضای مجازی را ندارند نیز تدابیر لازم در تامین بسته‌های آموزشی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه معلم مسوول یادگیری همه دانش‌آموزان است افزود: در نقشه یادگیری بحث بازخورد و ارزشیابی مد نظر است که در بسترهای مختلف، مبنای ما ارزشیابی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه حضور دانش‌آموزان توضیح داد: آمارهای ما در مراکز استان‌ها متفاوت است و در شهرهایی که جمعیت کمتری دارد استقبال زیاد بوده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بچه‌‎ها به مدرسه آمده‌اند اما در حال جمع‌بندی آمار دقیق هستیم که تا پایان مهر انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای نوآموزانی که هنوز ثبت‌نام نکردند مقرر شده از بستر فضای مجازی جذب و ثبت‌نام کنیم که براساس برنامه‌های یازده‌گانه و ارتباط موثر با خانواده‌ها این مهم صورت خواهد گرفت.

حکیم زاده گفت: از بستر فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی استفاده خواهیم کرد و از طرفی برای ثبت‌نام و جذب ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم.

وی افزود: مدارس هوشمند جزو برنامه‌های آموزش و پرورش بوده که در بیرجند هم این موضوع خوب پیش رفته و استفاده از ظرفیت چندرسانه‌ای از مهمترین این بسترها است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با وجود اینکه از اسفند پارسال مدارس تعطیل بودند وزیر آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا فوق‌العاده ویژه معلمان برقرار شود که این مهم باعث شد فاصله‌ای که وجود داشت ترمیم شود.

وی گفت: در این شرایط خاص و بحرانی که جامعه پزشکی هم با مشکل مواجه است، با توجه به این شرایط باعث افتخار است که همکاران فرهنگی همچون سایر اصناف زحمات زیادی می‌کشند و هر تلاشی داشته باشند، پیامدهای مثبت خواهد داشت.

حکیم زاده در پاسخ به این سوال که اگر فرزند دبستانی داشت آیا به مدرسه می‌فرستاد؟ گفت: نوه‌ام کلاس دوم است و به مدرسه می‌رود؛ خانواده‌های ما فرزندان را به مهمانی و پارک‌ها و مسافرت می‌برند در حالی که مدرسه پاک‌ترین مکان‌ها و فرصت مناسبی است که دانش‌آموزان سفیران سلامت باشند زیرا طبق نظر سازمان بهداشت جهانی تعطیلی مدارس آسیب فراوانی را روی سلامت دانش‌آموزان می‌گذارد.

دبستان دخترانه علامه حلی بیرجند اولین مدرسه پویا در خراسان جنوبی است که در بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از طرح هوشمندسازی این مدرسه هم بهره‌برداری شد.

حکیم زاده صبح امروز (سه‌شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و در آیین افتتاح مدرسه پویا دخترانه علامه حلی شهر بیرجند شرکت کرد.

سرکشی از مدارس، نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس و سفر به شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به خراسان جنوبی است.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۴۸ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند و این تعداد بدون آمار نوآموزان پیش دبستانی است.