معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مراکز نیکوکاری در امتداد دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، نقش بسیار موثری در خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند.

، ناصر خوش خبر در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان گفت: هدف از تشکیل مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی از اقدامات انجام شده در راستای فعال‌سازی مراکز نیکوکاری و نقشی که در خدمات‌دهی به اقشار آسیب‌پذیر داشته‌اند، تشکر کرد و افزود: مراکز نیکوکاری محله بنیان می‌توانند با محور قرار دادن مردم و معتمدان محله، بدون واسطه به نیازمندان کمک کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اساس کار تعریف شده برای مراکز نیکوکاری، ایجاد رقابت منطقی بین مراکز را در جهت کمک بهتر به مردم به همراه دارد.

وی برون‌سپاری را از اصول اساسی و موثر در کیفیت‌بخشی به خدمات ارائه شده به مردم عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) باید در جهت توانمندسازی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و رفع محرومیت تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز طی گزارش مبسوطی از تعداد مراکز نیکوکاری و عملکرد آنها گفت: در حال حاضر ۱۰۶ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که از این تعداد ۴۰ مرکز در روستاها و ۷۶ مورد نیز در شهرهای استان مستقر هستند.

رضا سلم‌آبادی افزود: مراکز نیکوکاری با تکیه بر توان مردمی و براساس انگیزه‌های برخاسته از اعتقادات دینی برای خدمت به نیازمندان تاسیس شده‌اند.

وی بیان کرد: همه فعالیت‌های این مراکز شفاف بوده و در معرض نظارت‌های مستقیم و مستمر کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: جذب اعضای بیشتر و توسعه مشارکت‌های مردمی، سرعت کمی و کیفی خدمات را در مراکز نیکوکاری به همراه دارد.