مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه در مجموعه کمیته امداد استان مساجد را پایگاه اصلی فعالیت‌های حوزه اقتصادی و فرهنگی می‌داند، سیاست‌های ما بر این است که کمک به محرومان و نیازمندان در جامعه به صورت محله محور و مسجد محور پیگیری شود.

رضا سلم‌آبادی، امروز یکشنبه ۱۹ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در مرکز رسانه یاران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید در راستای افزایش مهارت و جلوگیری از تولید فقر در جامعه فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی کنیم.

وی افزود: روایتگری فقر تلخ است، اما گاه برای حل مشکل مجبوریم در قالب یک مسئول، یک خیر و یا یک خبرنگار آن را طرح کنیم تا صدای قشر مستضعف باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر امروزه خبرنگاران با شجاعت نقاط ضعف در جامعه را بیان می‌کنند به واسطه تقوای آنان و نترسیدن این قشر جز از محضر پروردگار است، تصریح کرد: امیدواریم با طرح مشکلات محرومین و نیازمندان جامعه با همکاری هم گامی در راستای رفع آن برداشته شود.

سلم آبادی اظهار کرد: باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که کمک‌های ما در مجموعه‌های خیریه مبتنی بر نیازهای محرومان باشد.

وی بیان کرد: ما در مجموعه کمیته امداد استان مساجد را در یک جامعه اسلامی پایگاه اصلی فعالیت‌های حوزه اقتصادی و فرهنگی می‌دانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از افزایش ۸ تنی گوشت قربانی نیکوکاران در عید قربان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در عید قربان سال جاری ۳۵ تن گوشت قربانی جمع‌آوری و بین محرومان و نیازمندان استان توزیع شد.

سلم آبادی بیان کرد: با توجه به اینکه در مجموعه کمیته امداد استان مساجد را پایگاه اصلی فعالیت‌های حوزه اقتصادی و فرهنگی می‌داند، سیاست‌های ما بر این است که کمک به محرومان و نیازمندان در جامعه به صورت محله محور و مسجد محور پیگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال است که از این تعداد شش مرکز به صورت تخصصی فعال هستند که از آن جمله می‌توان به مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه یاران اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرکز نیکوکاری رسانه یاران در عید غدیر هزار بسته فرهنگی و ۱۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرده است.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی مردم در چهار ماهه نخست سال ۹۹ نیکوکاران ۳۱ میلیارد تومان به محرومین و نیازمندان خراسان‌جنوبی کمک کردند.

در پایان این مراسم از خبرنگارانی که در اجرای طرح‌های این مجموعه در طول سال همکاری داشتند، تقدیر شد.