hستاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: مطابق با برنامه اعلام شده در مهرماه سال آتی کنگره بزرگداشت ۲ هزار شهید استان برگزار خواهد شد که لازم است دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با تمام توان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی، به موضوع ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و ادامه داد: تمامی مباحث و موضوعات مرتبط در این زمینه باید در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
دکتر مروج الشریعه، با بیان اینکه شهدا پرواز کردند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم ،افزود: در برخی مواقع بی نظمی ها و ناهماهنگی هایی که در موضوعات کاری وجود دارد موجب شده تا تاوان آن را جامعه بپردازد؛ از این رو نباید اجازه چنین کاری داده شود.
مقام عالی دولت در استان، وظیفه مسئولین را رساندن پیام شهداء به جامعه دانست و تصریح کرد: پیام شهداء ، اعلام منزلت والای این عزیزان و آنچه از سوی خداوند متعال درباره شهدای عزیز گفته شده که باید به خوبی و به روش های درست و نوین به نسل های جدید منتقل شود.
مروج الشریعه، با بیان اینکه همه مسئولین استانی در این زمینه نقش داشته و باید به ایفای وظیفه بپردازند، افزود: نمی توان با روش ها و تکنیک های چند سال گذشته به برقراری ارتباط با نسل جدید پرداخت بلکه باید با بکارگیری تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و استفاده از روش های جدید این مهم را به انجام رساند.
استاندار خراسان جنوبی، برگزاری کنگره شهداء را یک کار مهم فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کنگره ۲ هزار شهید استان به درستی ، به خوبی و کیفیت بالا برگزار شود تا از اثرات و برکات آن تمامی آحاد جامعه خصوصاً نسل جوان برخوردار شوند.
مروج الشریعه، با اشاره به اینکه برخورد با شهداء باید حق مدارانه باشد نه سیاست مدارانه ، گفت: زمانیکه نتوانیم ارزش های نظام و انقلاب را به درستی به نسل جدید و جامعه منتقل کنیم خلائی در جامعه شکل خواهد گرفت که تبعات آن کل جامعه را در برخواهد گرفت.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه نباید انجام همه امور را منحصر به بودجه و پول و اعتبار کرد یادآورشد: استفاده درست از ظرفیت های موجود ، هم پوشانی دستگاه ها و نهادها و از همه مهمتر استفاده از مشارکت های مردمی می تواند مسئولین را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.
مروج الشریعه، شهداء را نماد فرهنگ انقلابی و تابلوی روشن نظام دانست و تصریح کرد:در جلسات شورای فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر مباحث سخت افزاری در راستای ارائه موضوعات نرم افزاری در جهت پاسداشت ارزش های درج شده در صفحه فرهنگی جمهوری اسلامی تلاش و برنامه ریزی کرد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت باید از روش های روز اطلاع رسانی و تکنولوژی اطلاعات به عنوان پیشران های این حوزه نهایت استفاده صورت گیر و نباید از حوزه نرم افزاری غافل شد.
مروج الشریعه، پیوند نسل جدید با آرمان های شهداء و ارزش های انقلابی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر از روش درست و متناسب با نیاز روز استفاده نشود قطعاً نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت چرا که به شدت با تغییر نسل و تحول ادبیات ارتباطی و گفتمان و مفاهمه مواجه هستیم.
مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه باید زمینه های جلب و جذب جوانان به هر روش ممکن فراهم شود گفت: نباید بگذاریم فضای فکری جوانان ما توسط بیگانگان مدیریت شود از این رو بکارگیری ظرفیت های در اختیار از جمله کانون های فرهنگی مساجد می توانند در این زمینه بسیار مهم و کمک کننده باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله