ناصر خوش خبر معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری، شورای اطلاع رسانی را یکی از ضرورت های فعلی جامعه دانست و افزود: نقش و جایگاه این شورا در تنویر افکار عمومی و جهت دهی به انعکاس درست و صحیح خدمات دولت به مردم بسیار مشهود است. وی با اشاره به این که بسترسازی لازم برای ایجاد امیدواری بیشتر به نظام جمهوری اسلامی و جلب اعتماد مردم باید به صورت دقیق ، منظم و با دستور کار مشخص انجام گیرد، اضافه کرد: نقش هر کدام از اعضای شورای اطلاع رسانی کلیدی و محوری بوده و متناسب با این ترکیب تمام مسائل حوزه رسانه ای و خبری باید مدیریت شوند، به گونه ای که اعتماد عمومی ، امیدواری مردم به نظام و تقویت پایگاه دولت برای حل مسائل ، مشکلات و مطالبات را به دنبال داشته باشد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ، با بیان این که دو اقدام ایجابی و سلبی باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اقدام ایجابی ، یعنی انعکاس درست و صحیح واقعیت ها با استفاده از مکانیزم هایی که در استان فعال هستند، اما اقدام سلبی ، زمانی رخ می دهد که رسانه هایی بدون هویت مشخص، و بدون تعهد نسبت به نظام و خدمات دولت، یک سری اخبار و اطلاعات را نشر و بازنشر دهند و تاثیری سوء و منفی بر روی اعتماد مردم داشته باشند.

رصد فعالیت های تبلیغی و سیاستگذاری در استان، ماموریت اصلی شورای اطلاع رسانی

خوش خبر، این گونه رسانه ها را موثر در کم شدن باور مردم نسبت توانمندی های نظام و ایجاد انشقاق بین مردم، دلسوزان و دولت مردان، اعلام کرد و ادامه داد: یکی از رسالت ها، نحوه و ابزار پاسخگویی به موقع به این شائبه ها است . از جمله ابزار پاسخگویی می توان به رسانه ملی، نشریات، پایگاه های خبری و خبرگزاری های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
به گفته وی ورود در فضای مجازی و رسانه هایی که فضای مجازی را در اختیار دارند و منطبق بر قانون و مطابق با رسالت قانونی خود عمل می کنند نیز بی تاثیر نخواهد بود، همچنین آن ها باید چرخه اطلاعات را به درستی مدیریت کنند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به رسانه های بدون هویتی که در استان فعال بوده و اخبار جعلی را منتشر می کنند، بیان کرد: ساماندهی این معضلات باید با هماهنگی دستگاه های قضایی و مجری انجام گیرد . برای آن دسته از رسانه هایی که اخبار کذب را منتشر کرده و افکار جامعه را مخدوش و منحرف می کنند، نیز باید چاره اندیشی شود.
خوش خبر، ماموریت اصلی شورا را رصد فعالیت های تبلیغی و سیاستگذاری صحیح و درست، متناسب با نوع نیاز جامعه خراسان جنوبی دانست و افزود: موضوع بعدی، نظارت بر تصمیمات شورا است. لذا باید تصمیماتی گرفته شود که در دستگاه های اجرایی قابلیت اجرا داشته باشد. از سوی دیگر برنامه ها در قالب های کوتاه مدت و بلند مدت تعریف شوند.
وی با اشاره به حساسیت امسال با توجه به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: در این فضا امکان انحراف در برخی رسانه ها وجود دارد . در فضایی که دشمن با فشار حداکثری در حوزه اقتصاد، سعی در القای ناکارآمدی نظام به مردم است، نیازمند پررنگ نشان دادن خدمات دولت و انتشار اخبار صحیح هستیم.