خراسان جنوبی در طول تاریخ تاسیس خود، این روزها استانداری جهادی به خود می‌بیند. استانداری که می‌توان به جرات گفت بهتر از مدعیان، این استان را می‌شناسد و بهتر می‌داند این استان نیازش کجاست و توانمندی‌اش کجا.

در این میان، حرکت جهادی استاندار خراسان جنوبی خار چشم عده‌ای به اصطلاح رسانه‌ی زنجیره‌ای شده است که  با اهداف خاص در قالب مطالبه‌گری به جنبش آمده‌اند. گویی در استان خراسان جنوبی فقط اینان درد مردم را می‌فهمند و تنها اینان هستند که مردم برایشان مهمند. عده‌ای که به گمان خود فقط منویات خودشان را صحیح و کاربردی و غیر آن را خلاف می‌دانند. این افراد در پس برخوردهای به اصطلاح رسانه‌ای خود در جامعه، شروع به خط‌کشی و ایجاد تفرقه و دوگانگی می‌کنند.

این امری عادی است، با نزدیک شدن انتخابات مجلس، باید در استان منتظر هجمه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های گوناگون در سطح آحاد مردم باشیم. گویا در این تفرقه‌افکنی در قالب مطالبه‌گری، انهم از ذهن‌های بیمارگونه، مقاصد خاصی طلبیده می‌شود. مجموعه‌های به اصطلاح رسانه‌ای که در فضای مجازی شکل گرفته‌اند، برای به کرسی نشاندن حرف‌های خود از ورود به حریم خصوصی افراد هم دریغ نکرده و نمی‌کنند. اسمان و ریسمان را به صورت پوپولیستی به هم می بافند تا شاید دیده شوند. گویی عملکرد جهادی عده‌ای، به هر دلیلی برایشان گران تمام خواهد شد و از این رو می‌بایست بهانه‌گیری را از هر جهت شروع کنند.

در این روزها این عده خاص، به دنبال تخریب نماینده عالی دولت و جا انداختن کلیدواژه‌هایی هستند که به هر دلیلی آنها را در بوق و کرنا کنند تا با تمام قدرت به مقاصد شوم خود برسند. تا جایی که چشم خود را در برابر تمام فعالیت‌های نماینده عالی دولت می‌بندند و برای خودشان قصه می‌بافند.

این گروه‌های خاص و گاها افراطی، اگر به دنبال توسعه و پیشرفت منطقه هستند، می‌بایست از بهانه‌جویی دست برداشته و در کنار خادمان خود در هر نهاد و ارگانی قرار بگیرند تا این توسعه که بعد از سالها با حضور استانداری جهادی شکل گرفته، شتاب بیشتری بگیرد.

دنیای ذهنی و افراطی گروه‌های خاص، جامعه و  استان را به سوی دوقطبی شدن (خودی و غیر خودی) سوق می‌‌دهد که نتیجه‌ای جز  فرو ریختن اعتماد عمومی درسطح جامعه نخواهد داشت. مگر می‌شود در این کشور، در استان خراسان جنوبی زندگی کرد و تابع ولایت فقیه نبود. اینجا خراسان جنوبی است و مردمان و سیاسیونش، از هر صنف و منشی، تابع ولایت فقیه و قوانین جاریه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و تمام تلاش خود را برای اعتلای ایران اسلامی به کار می‌گیرند. اما برخورد قهرامیز و قطبی این رسانه‌ها در استان، باعث دور شدن و از بین رفتن اعتماد عمومی خواهد شد که بر خلاف صلاح نظام و جامعه ایرانی اسلامیمان است.

این روزها، خراسان جنوبی جنگ رسانه‌ای نمی‌خواهد. این روزها، روزهایی است که خراسان جنوبی می‌خواهد همه این مراحل را پشت سر بگذارد و به همدلی برسد. همدلی بین تمام گروه‌ها و مردم تا با حضور نماینده‌ی دولت، تصمیمات خوبی که گرفته شده به صورت کامل عملیاتی به عینیت برسد.