مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اولین برنامه مهر سینمای ایران با اشاره به برنامه مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۰۴ اثر در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه،  مستند، داستانی، نماهنگ و انیمیشن مربوط به تولیدات سال گذشته تا شهریور امسال به دبیرخانه این برنامه در استان رسید.

علی فرخنده افزود: تولیدات فاخر از بین این آثار توسط هیات داوران برگزیده شد که در این مراسم از ۴۰ هنرمند برتر تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار آموزشگاه و ۹ موسسه سینمایی فعالیت دارند گفت: کمبود سینما در استان یکی از چالش‌های موجود در زیرساخت‌ فرهنگی و هنری است و اکنون هفت سینما داریم که در دیدار آتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کمبود سینما مطرح و پیگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حمایت از سینما و موسسات سینمایی را یکی از مطالبات فعالان حوزه سینما در این استان برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی، مجموعه دانشگاهی و دانش‌آموزی می‌توانند ظرفیت خود در حمایت از سینماها به‌کار گیرند.

وی گفت: برای رویداهای مهمی که در استان اتفاق می‌افتد باید دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌هایشان از موسسات مجوزدار حوزه هنری و سینمایی استفاده کنند تا بتوانیم آثار فاخری به لحاظ پیوست رسانه‌ای داشته باشیم.

پیشکسوت سینما و تلویزیون هم با بیان اینکه از دوران کودکی علاقه زیادی به سینما داشته است گفت: در دوران گذشته و نوجوانی همیشه فیلم‌ها را در سالن کوچکی در میدان ابوذر بیرجند تماشا می‌کردم.

محمدرضا حقگو افزود: آن زمان به‌رغم مخالفت پدرم، در دانشکده هنرهای زیبا تهران پذیرفته شدم و همزمان با بازیگری، کارمند اداره دارایی بودم.

در این مراسم از سند هویتی استاد محمدرضا حقگو پیشکسوت سینما و تلویزیون توسط اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی رونمایی شد.

همچنین ۴۰ نفر از فعالان سینمایی استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور