#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تا ۵ مردادماه خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام از طریق سامانه کارا اقدام کنند.

 ناصر نبی زاده با بیان این که کارگروه ملی مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دلیل درخواست متقاضیان مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را تمدید کرد، ادامه داد: آن دسته از کسب و کارهایی که در این مدت متحمل ضرر و زیان شده اند می توانند هر چه سریع تر با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به این که تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد اعطا می گردد، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده است و مشمولیان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند.

دبیر شورای اطلاع رسانی با بیان این که واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و علاوه بر سال گذشته، اکنون نیز فعالیت داشته باشند، می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، اضافه کرد: شاغلین هدف این تسهیلات نباید از بیمه بیکاری بهره مند شده باشند ، همچنین پس از شیوع ویروس کرونا، نیروی کار خود را تعدیل نکرده و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال ۹۸ اقدام کرده باشند.

نبی زاده با اشاره به این که بنگاه های فاقد کد کارگاهی و شاغل بیمه شده که از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا هستند، خاطرنشان کرد: این بنگاهها پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، توسط ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی می‌شوند.
گفتنی است سقف تسهیلات برای واحدهای کسب و کار فعال ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر نفر است، برای واحدهای کسب و کار تعطیل شده ۱۶۰ میلیون ریال و برای رانندگان مسافربری خویش فرمای بیمه پرداز ۶۰ میلیون ریال می باشد.