باقری کنشگر و فعال رسانه‌ای در دیدار سخنگوی دولت  با بیان اینکه چرا هنوز دولت سیزدهم امضای رسانه ای خودش را ندارد گفت: توقع ما از دولت این است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد بتواند یک رسانه فعال بخصوص در مورد دستاوردهای انقلاب داشته باشد اما بعد از ۲ سال هنوز رسانه گفتاری، تصویری و شنیداری خوبی در جامعه نداریم.

باقری اظهار امیدواری کرد: ای کاش تیم رسانه ای دولت بتواند دستاوردها را آنقدر پررنگ کند که وقتی زمان انتخابات می‌رسد این دغدغه نباشد چطور امید آفرینی شکل بگیرد و چگونه مردم را پای صندوق های رای بیاوریم.

وی افزود: اتفاقی که در جهان در حال شکل گیری است در فضای رسانه ای پیشرفت مطلوبی حاصل شده اما فضای مجازی رها شده هست ما نیاز به استدلال عمومی داریم و زمانی این مهم شکل می گیرد که افکارسنجی و افکارسازی عمومی درستی شکل گیرد.

باقری ادامه داد: تخصص گرایی بویژه در فضای رسانه‌ای در دولت سیزدهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا برخی رسانه‌ها بصورت تک بعدی و تک سویی به خیلی از جریانات می پردازند که این موجب می شود مخاطبان ما به طرف رسانه‌های خارجی کشیده شوند و آنها هر مهندسی که بخواهند در مورد مخاطب ما انجام دهند.

وی یادآور شد: فیلترینگ و کُندی اینترنت از دیگر موضوعات است که بسیاری از مردم به شدت از وضعیت آن ناراحت هستند و این خودش عاملی است که هر روز التهابات در کف جامعه بیشتر شود.

فعالان فرهنگی خراسان جنوبی در دیدار با سخنگوی دولت چه گفتند؟

باقری افزود: در بحث فیلترینگ هم قرار بود بعد از کاهش التهابات در جامعه این مسئله حل شود اما هنوز همچنان این مشکل پابرجاست و سود آن را مافیای فیلترینگ برده‌اند و آنچه درسترس ما به عنوان رسانه است رضایتبخش نیست

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور