استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عمر بالای راه‌های استان اظهار داشت: در راستای بازسازی و مرمت این راه‌ها اقداماتی صورت گرفته اما مناسب و جدی نبوده است.

، جواد قناعت روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فعالان عرصه حمل و نقل استان که به مناسبت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان انجام شد افزود: با توجه به تعدد جاده‌های شهری و روستایی متأثر از وسعت خراسان جنوبی، بهینه‌سازی و نگهداری جاده‌ها اعتبارات زیادی نیاز دارد لذا باید با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات ملی برای این موضوع باشیم.

وی گفت: تا آنجا که امکان داشته باشد در این زمینه کمک خواهیم کرد، البته برخی از امور مرتبط  با جاده‌ها را با هم‌افزایی مثبت بین دستگاهی نیز می‌توان مرتفع کرد.

استاندار خراسان جنوبی به نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری اشاره و تصریح کرد: در این زمینه هیچ گونه اغماض، مماشات، تساهل و تسامحی قابل قبول نیست و ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری با جان مردم سر و کار دارد لذا باید با دقت تحت کنترل و نظارت باشد.

وی با اشاره به آمار افزایشی تصادفات استان گفت: این آمار افزایشی در شأن مردم استان نیست لذا پایش تصویری و کنترل سرعت جاده‌ای در سطح محورهای مواصلاتی باید مورد توجه ویژه  قرار گیرد.

قناعت با اشاره به جایگاه مجتمع‌های خدمات بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان با توجه به اقلیم منطقه تاکید کرد: مجتمع‌های خدمات بین‌راهی بعد از آماده‌سازی و راه‌اندازی نباید رها شوند و همیشه باید در حد استاندارد حفظ شده و آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند.

وی به مطالبه مردم و مسافران اشاره کرد و افزود: مجتمع خدمات بین‌راهی دیگ رستم در محور دیهوک – راور باید در اولین فرصت احداث شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امکانات رفاهی موجود در مسیرهای مسجد شکر، دیگ رستم و نهبندان به سیستان و بلوچستان نیاز به تقویت دارند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه یادآور شد: تقویت بخش خصوصی در اولویت برنامه‌هاست و از ظرفیت بالای بخش خصوصی در راستای توسعه استان  بهره‌برداری می‌کنیم بنابراین وظیفه داریم زیرساخت‌های مورد نیاز را برایشان مهیا کنیم.

قناعت به برخی حوزه‌های نیازمند توجه در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وظیفه‌ای که در قبال تامین نهاده‌های دامی برعهده داریم، درخصوص انتقال نهاده‌ها از برخی استان‌های مبدأ و همجوار با مشکل حمل و نقل مواجه هستیم لذا می‌طلبد که با تعامل و همفکری این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در تامین  سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی قاینات نیز در برخی روزهای سال ناچار به انتقال سوخت با تانکر و در حجم بسیار بالا از کرمان هستیم که در این زمینه هم همراهی بخش حمل و نقل مورد تاکید ما است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی مطالبات پیمانکاران را در شمار تقاضاهای فعالان عرصه حمل و نقل استان برشمرد و گفت: قول می‌دهیم حتی‌المقدور بخشی از این مطالبات را حل کنیم تا دغدغه این عزیزان کمتر شود و بتوانند با انگیزه بیشتری مسیر را ادامه دهند.

وی افزود: پیگیری مطالبات فعالان عرصه حمل و نقل استان، جلسه‌ چندجانبه نیاز دارد تا موضوعات مرتبط با شهرداری‌ها، اداره کل امور مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرکات و از همه مهمتر ۲ ابرچالش “مطالبات و تسهیلات” به‌طور ویژه پیگیری شود.