معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، از برگزاری مسابقات هنری مجازی (طراحی، نقاشی، شعر، پادکست و ..) به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی فتح خرمشهر خبر داد.
سید علی زمزم با بیان این که یوم الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدان و بی ‌نظیر تاریخ، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است، ادامه داد: ثبت این حماسه در تاریخ، درسی برای دشمنان این نظام است تا بدانند مردم ایران ملتی هستند که در پای آرمان ها همواره انسجام و شجاعت دارند. وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) درباره فتح خرمشهر که آن را فتح ارزش های اسلامی دانستند، افزود: نسل جوان و آینده سازان کشور برای رویارویی هر چه بهتر با دشمنان باید با این مقطع از تاریخ و روحیات تکرارنشدنی و منحصر به فرد دوران مقدس آشنا شوند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز حسب رسالت خود در این زمینه ، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را برگزار می نماید.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری محافل ادبی و شب شعر ( به صورت مجازی ) در تمام شهرستان های استان، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار از خانواده محترم شهدا، طراحی و انتشار پوستر با موضوعیت سالروز آزاد سازی خرمشهر در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بازگویی رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس، غیرت و مردانگی جوانان این مرز و بوم را برای حفظ و پاسداری از خاک وطن در دل آن ها زنده نگه می دارد، خاطره گویی رزمندگان استان را به صورت مجازی خواهیم داشت.
زمزم از برگزاری مسابقه هنری مجازی “ماجرای آن روز” در شهرستان سربیشه سخن گفت و افزود: اجرای نمایش خیابانی “انتظار شیرین” و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر “سمفونی عشق” از دیگر برنامه های این شهرستان به مناسبت سالروز فتح خرمشهر است .
به گفته وی اکران فیلم و برپایی نمایشگاه خط به صورت مجازی را نیز خواهیم داشت.