رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از تشکیل نشست آموزشی سامانه سپهتن با حضور مدیران عامل شرکتهای حمل و نقل مسافر استان خبر داد .
مهدی گرجی با اشاره به اینکه سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه ای است که بمنظور نظارت و کنترل بهینه تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده افزود : نصب این سامانه بر روی ناوگان مسافر( اتوبوس ) بصورت کامل در استان اجرا شده است .
وی با اشاره به اینکه این سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می نماید افزود : ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از طرح سپهتن در راستای اجرای شبکه سیر در حوزه حمل و نقل مسافر است.
گرجی در خصوص توضیح عملکردی این سامانه افزود : سامانه سپهتن می تواند با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان تلاشگر و زحمتکش بستری برای شناسایی این عزیزان فراهم آورد؛ این سیستم می تواند با کنترل سرعت تردد های بین شهری ؛ خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده ای کاهش داده و نهایتاً سلامتی و ایمنی خود رانندگان را تضمین نماید.
وی اشاره داشت : با نصب این سیستم از این پس امکان کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان ناوگان مشترکا توسط این اداره کل ، شرکتهای حمل و نقل مسافر و پلیس راه وجود خواهد داشت .
وی در ادامه افزود : این سیستم حتی قادر است در خصوص مواردی نظیر نداشتن بیمه؛ معاینه فنی ، همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت و … هم کمک شایانی به مجریان قانون کند .
مهدی گرجی همچنین اشاره داشت بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات قانونی مبنی بر تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور نصب این سامانه بر روی ناوگان سواری کرایه از ابتدای مهرماه ۹۶ آغاز شده و از تاریخ ۳۰/۸/۹۶ با ناوگان متردد فاقد سامانه برخورد خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله