فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۶۴۴ کیلوگرم تریاک با همکاری مشترک ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یک عملیات مشترک هنگام کنترل خودروهای عبوری و گشت‌زنی در محورهای فرعی به سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی و شلیک چندین تیر با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح آن را متوقف کردند و در بازرسی از خودرو ۶۴۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در ادامه عملیات یک سواری ۴۰۵ دیگر که اسکورت و راه‌ پاک‌کن خودروی حامل مواد مخدر بود را توقیف کردند و در مجموع این عملیات ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: برخورد نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را نخواهد داد.

توقیف ۲ سواری حامل مواد مخدر در قاینات

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم از کشف ۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ خودرو توقیف شد و چهار متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شجاعی نسب افزود: ماموران انتظامی پاسگاه “ابراهیم آباد” شهرستان قاینات هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده آن دستور ایست داده شد.

وی بیان کرد: ماموران خودرو را متوقف و در بازرسی تکمیلی از آن ۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه در آن جاساز شده بود، کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ادامه عملیات یک سواری پراید که راه پاک‌کن و اسکورت خودروی حامل مواد مخدر بود،  توقیف شد و ماموران در این رابطه ۲ خودرو را توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از خطوط مقدم مبارزه با مواد مخدر شرق کشور است.