مسئول روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بیرجند گفت: با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر احتمال بارش های سنگین و آبگرفتگی معابر و وقوع سیل تمامی مدارس روستایی این شهرستان فردا (یکشنبه) با تصمیم مراجع ذیصلاح تعطیل اعلام شد.

علی مهرجویی افزود: اولیای گرانقدر و همکاران هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان را جدی گرفته و از هرگونه تردد غیرضروری پرهیز کنند.
وی با اشاره به آماده باش ۲۴ ساعته تمامی مدیران مدارس و نیروهای ستادی مدیریت گفت: مدیران مدارس مطابق دستورالعمل های صادره از ستاد مدیریت بحران و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اقدامات لازم برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را انجام دهند.
همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان طی اطلاعیه ای بر آمادگی مدارس استان در خصوص هشدارهای هواشناسی تاکید کرد.
در این اطلاعیه آمده است: تمامی مدیران مستقل و مدیر آموزگاران مقاطع تحصیلی با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی احتمالی و آبگرفتگی معابر با توجه به آمادگی قبلی خواهشمند است بار دیگر تمامی آبراه های پشت بام ها و معابر خروجی آب از محوطه مدارس را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی امروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه بارشی جدید همه استان را فرا می گیرد اما اوج بارش ها برای امروز (شنبه) در نقاط جنوبی و شرقی خراسان جنوبی است.
علیرضا خندان رو افزود: سامانه بارشی که ظهر امروز وارد خراسان جنوبی می شود، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا می گیرد.
وی گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها را نیمه شرقی استان (شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان) شاهد خواهیم بود.
براین اساس پیش بینی می شود اوج بارندگی در استان خراسان جنوبی روزهای یکشنبه و دوشنبه باشد.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله