#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۹۳۳ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری فطریه و کفاره در روز عید فطر در شهرستان‌های مختلف استان برپا می‌شود.

محمد عرب افزود: از این تعداد هزار و ۲۵۹ پایگاه مربوط کمیته امداد امام خمینی و مراکز نیکوکاری و ۶۷۴ پایگاه مربوط به سایر موسسات خیریه است و پایگاه‌های جمع‌آوری میادین اصلی شهر از روز عید به مدت ۲ روز همچنان برپا خواهند بود.

وی با بیان اینکه متولی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات برعهده شورای زکات مستقر در کمیته امداد است، اظهار داشت: استفاده از کد دستوری #۵*۸۸۷۷*، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس  www.emdad.ir، مراجعه تلفنی و حضوری به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و نرم افزارهای سنا، سکه، بله، بام و ایوا، مراجعه حضوری و تلفنی به دفاتر ۲۱ گانه کمیته امداد و ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان از روش‌های پرداخت فطریه و کفاره هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: تمامی ادارات کمیته امداد در استان اعلام شده که فهرست نیازمندان را تهیه کنند تا پایان روز عید بعد از شمارش وجوه، واریز به حساب مددجویان انجام شود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری شده است.

مسوول پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم به رسانه‌ها اعلام کرد: مبلغ فطریه هر نفر براساس قوت غالب گندم و نرخ محلی ۴۰ هزار تومان یا سه کیلوگرم گندم و کفاره غیرعمد برای هر روز ۷۵۰ گرم از مواد غذایی شامل گندم، آرد گندم، ذرت، کشمش، برنج، خرما و ماکارونی است.

حجت‌الاسلام محمد اسدی با بیان اینکه کفاره عمد برای هر روز نیز ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است، اضافه کرد: همچنین مبلغ فدیه برای زنان باردار یا مادران شیرده به ازای هر روز هشت هزار تومان یا ۷۵۰ گرم مواد غذایی مذکور تعیین شده است.

وی گفت: برای پرداخت فدیه، کفاره غیرعمد و کفاره عمد باید مواد غذایی به نیازمند داده شود و یا معادل آن را به دفتر امام جمعه و یا نهادهای حمایتی اهدا شود تا این نهادها برای خرید مواد غذایی و توزیع بین نیازمندان اقدام کنند.