#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های ورزشی در این استان ضعیف است به گونه‌ای که سرانه ورزشی ۵۱ سانتیمتر مربع و سرانه فعلی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است.

محمدحسین خسروی در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی که با حضور نایب رییس فدراسیون برگزار شد، افزود: زیرساخت‌های ورزشی در شمال شهر بیرجند ضعیف است و متاسفانه به این منطقه کمتر توجه شده اما نگاه ما این است که از این پس به مناطق محروم بیشتر توجه کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها در هیات ورزشی استان به گونه‌ای باشد که به پیشرفت و تعالی ورزش کمک کند، متاسفانه به شهرستان‌ها کمتر توجه می‌شود و بیشترین تمرکز به مرکز استان است.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیات‌های ورزشی باید استانی فکر و برنامه‌ریزی کنند گفت: اگر به دنبال توسعه ورزش در رشته‌های مختلف هستیم باید به همه شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشیم که این موضوع دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: به آرای اعضای مجمع عمومی اعتماد و اطمینان داریم و نهایت از رییس جدید هیات بدمینتون استان حمایت می‌کنیم.

خسروی با اشاره به مشکلاتی مالی و زیرساختی هیات بدمینتون استان افزود: امیدواریم مشکلات مالی را با کمک فدراسیون رفع کنیم همچنین تقاضا داریم فدراسیون در زمینه میزبانی مسابقات، آموزش و برگزاری کلاس‌های مربیگری با ما همراهی کند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از مرکز باعث شده که هزینه اعزام ورزشکاران چند برابر برخی استان‌ها باشد لذا درخواست ما این است که فدراسیون این موضوع را مدنظر قرار دارد و حمایت بیشتری از هیات بدمینتون خراسان جنوبی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: نیاز است تجهیزات ورزشی هیات بدمینتون استان به‌روزرسانی شود و ما در این زمینه کمک خواهیم کرد اما از فدراسیون هم انتظار کمک و حمایت داریم.

وی ادامه داد: به ورزش معلولان توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و تمامی امکانات خود را در اختیار آنان خواهیم گذاشت.

خسروی گفت: ۴۹ هیات ورزشی در استان خراسان جنوبی داریم، در حالی که در مرکز استان فقط ۹ سالن ورزشی تخصصی وجود دارد که جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست.

وی اظهار داشت: احداث زیرساخت‌های رشته ورزشی بدمینتون به رشد و توسعه ورزش استان کمک می‌کند که امیدواریم رییس هیات به این مهم و قول‌هایی که در مجمع عنوان کرد، اهتمام ویژه داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: پیشرفت ورزش در گرو انتخاب درست نامزد اصلح براساس رعایت صحیح قوانین و مقررات در برگزاری مجامع هیات‌های ورزشی است که در این مجمع به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان علاوه بر رصد برنامه‌های هیات‌های ورزشی به عملیاتی شدن برنامه‌های روسای هیات‌های ورزشی نیز نظارت خواهد داشت.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی با حضور ۲۸ نفر اعضا و ۲ نامزد برگزار شد که رضا باقری‌نژاد با کسب ۱۸ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین صنم رضایی به عنوان نایب رییس، سید محمدرضا سرفرازی خزانه‌دار، امین چهاردهی کارشناس خبره، مهدیه رزاقی عضو هیات رییسه خانم و سید عبدالرضا رضوی به عنوان عضو هیات رییسه انتخاب شدند و سمیه مهرور به عنوان بازرس هیات بدمینتون برگزیده شد.