#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان نسبت به یک هفته قبل ۲۷ درصد افزایش دارد.

غلامرضا شریف‌زاده شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که شهرستان قاینات همچنان مانند هفته قبل در وضعیت نارنجی یا پرخطر است.

وی افزود: پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند که شهرستان طبس از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: نکته قابل تامل این است که نسبت به روز شنبه تعداد موارد بستری در استان ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر افزایش موارد کرونا در خراسان جنوبی است.

وی درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرستان قاینات و استان گفت: در قاینات با توجه به اینکه وضعیت نارنجی را داریم، حضور کارکنان به صورت یک دوم دورکاری و یک دوم حضور در ادارات خواهد بود.

شریف‌زاده اظهار داشت: فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرستان قاینات ممنوع خواهد بود بدین ترتیب برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش‌ها، فعالیت قهوه خانه‌ها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها سینماها، دانشگاه‌ها، مدارس و تالارهای پذیرایی در این شهرستان ممنوع است.

وی گفت: همچنین در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی آنها منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته ۱۶۸ تست PCR از بیماران مشکوک به کرونا دریافت کردیم که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت شد و شامل ۶ بیمار بستری در بیمارستان و ۱۳ بیماری است که به شکل سرپایی مراجعه کردند.

وی بیان کرد: از موارد جدید شناسایی شده ۹ مورد مربوط به شهرستان قاینات، هشت مورد شهرستان بیرجند، یک مورد شهرستان درمیان، یک مورد شهرستان طبس بوده و از سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی گزارش نشده است.

شریف‌زاده گفت: علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۲ مورد تست سریع تشخیص کرونا انجام دادیم که از این تعداد ۲۷ مورد تست کرونا افراد مثبت شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونای ۳۵ بیمار مثبت بوده است.

وی گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته فوتی جدید ناشی از ابتلا به کرونا نداشتیم و تعداد کل موارد فوت استان ۷۵۳ نفر باقی می‌ماند.