#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از رتبه سوم استان در ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در کشور خبر داد و گفت: ایجاد تشکل‌های غیردولتی در استان سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان اظهار داشت: تشکل‌ها با هدف مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور به ارائه برنامه و راهکار بپردازند.

وی تعداد کل تشکل‌های غیردولتی خراسان جنوبی را ۴۲۹ سازمان مردم‌نهاد اعلام کرد و گفت: خراسان جنوبی در این زمینه با رشد ۴۴.۵ درصدی، رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است.

رییس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی بر رفع آسیب‌ها و مشکلات استان با استفاده از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید و اضافه کرد: سازمان‌های غیردولتی با بهره‌گیری از منابع انسانی داوطلب و جذب منابع مالی، قادر به تحقق اهدافی هستند که در توان سایر سازمان‌ها نیست.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها به علت تخصص میدانی و بومی، بهتر می‌توانند نیازها و کمبودها را شناسایی کنند و با جلب مشارکت گروه‌های داوطلب مردمی، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای را تحقق بخشند.

طالبی با تاکید بر اینکه الگوی کار مشارکتی از دیرباز تا کنون در کشور وجود داشته است گفت: شکل گرفتن سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی در سالیان اخیر موجب تسهیل در اجرای برنامه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد همواره مورد تایید و حمایت دولت‌ها قرار دارند، تسریع در روند وصول استعلامات و صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها را مورد تاکید قرار داد.