#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا, عنوان کرد: توصیه های معتمدان محلی و کارشناسان برای اجتناب از حضور در اجتماعات و رعایت نکات بهداشتی خصوصا در مناطق روستایی به جلوگیری از گسترش این بیماری کمک می کند.

بیست و سومین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانیاستان دوشنبه ۲ تیرماه ۹۹ برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این جلسه عنوان کرد: از ۲۵ تا ۳۱ خردادماه در حوزه تولید محتوا، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی با همکاری خانه مطبوعات و دانشگاه علوم پزشکی، ۲۹ موشن گرافی تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی به درج ۷ رپرتاژ آموزشی در روزنامه های و چاپ ۷۵۰ مطلب آموزشی ، خبر و گزارش اشاره کرد و افزود: در این مدت، بیش از ۵۰ درصد تیترهای روزنامه های استان در خصوص کرونا و افزایش حساسیت مردم بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعال سازی کمیته های اطلاع رسانی در شهرستان ها نیز خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این موضوع به گسترش حوزه اطلاع رسانی در شهرستان ها کمک کننده باشد.

نبی زاده با اشاره به محورهای مطرح شده در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، عنوان کرد: طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی، آمار نشانگر افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان در استان است و روند به گونه ای شده است که رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است.

وی به دو کانون شیوع شناسایی شده شامل نشست های خانوادگی و سفر از استان های مجاور اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اولویت را در بین عوامل موثر بر شیوع ویروس کرونا مشخص کند تا  اطلاع رسانی به شکلی ویژه در این خصوص انجام گیرد.

نبی زاده با بیان این که رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست ها و استفاده از ماسک در مکان های عمومی از محورهای اصلی اطلاع رسانی در این ایام است، ادامه داد: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیز اقدامات لازم را جهت انتشار محتوای تولیدی در گروه های خانوادگی انجام خواهد داد.