#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش با بیان این که خوشبختانه خراسان جنوبی در رسیدن به حد نصاب ثبت نام دانش آموزان در شبکه آموزش دانش آموزی (اپلیکیشن شاد) مسیر مناسبی را طی کرده است و به زودی به استانداردهای لازم خواهد رسید، عنوان کرد: طبق آخرین آمار، تاکنون ۹۷ درصد از مدیران استان، ۸۴ درصد از معلمین و ۴۳ درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی به این سامانه ورود موفق داشته اند.
رضا یکه خانی با بیان این که ورود موفق به سامانه ، به معنای این است که آمار اپلیکیشن با سامانه سناد تطابق داده شده و کاربران احراز هویت شده اند، افزود: تعداد بسیاری از دانش آموزان در سامانه ثبت نام کرده اند اما هنوز احراز هویت نشده اند، با تایید کاربری آن ها، جزو آمار محسوب می شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش درخصوص برخی مشکلات، ابهامات و سوالاتی که پیرامون این اپلیکیشن مطرح شده است نیز توضیحاتی ارائه داد. یکه خانی به سرعت کم اپلیکیشن برای برخی کاربران اشاره کرد و گفت: غالب کاربران در تلفن همراه خود ، فیلترشکن یا VPN نصب کرده اند که اپلیکیشن شاد با این موارد هماهنگی ندارد، لذا اولین توصیه ما حذف فیلترشکن است. به گفته وی ، اپلیکیشن شاد مدام در حال به روز رسانی است بنابراین کاربران برای استفاده از آخرین امکانات و سرعت بهتر، حتما جدید ترین نسخه را فقط از سایت shaddl.medu.ir بارگذاری و نصب نمایند.
وی همچنین با بیان این که سرعت شبکه اینترنت مخابرات پایین تر بوده و مشکلاتی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می کنیم از بسته های اینترنت سیم کارت استفاده کنند. درخصوص سرعت پایین ADSL نیز مسئولان باید هر چه سریع تر چاره ای بیاندیشند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر این که نصب و ورود به اپلیکیشن شاد کاملا رایگان می باشد، ادامه داد: رایگان شدن بارگذاری و برداشت محتوا نیز جزو اهداف و برنامه های وزارت آموزش و پرورش می باشد.

یکه خانی درخصوص مشکلاتی همچون عدم امکان استفاده از اپلیکیشن توسط چند نفر از اعضای خانواده، توضیح داد: ثبت اطلاعات چندین کاربر در سامانه شاد مشکلی ایجاد نمی کند اما امکان ورود همزمان چند کاربر وجود ندارد. وی با بیان این که راهکاری نیز برای این مشکل تعبیه شده است، اضافه کرد: سامانه شاد بر روی بستر وب بوده و جهت استفاده الزما نیازی به تلفن همراه نیست. کاربران می توانند با استفاده از تبلت، لبتاب و کامپیوترهای خانگی نیز از این اپلیکیشن استفاده نمایند.
به گفته وی درصورتی که تنها یک دستگاه در منزل وجود دارد و چند نفر از اعضای خانواده به طور همزمان قصد استفاده از اپلیکیشن را دارند، در وهله اول اولیا علت غیبت فرزند خود که نتوانسته از سامانه استفاده کند را به مدیر یا معلم اطلاع دهد. همچنین تمامی اطلاعات و آموزش های آنلاین ارائه شده در کلاس ضبط می شود و دانش آموز می تواند پس از اتمام کلاس نیز از این اطلاعات استفاده کند.
به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی ، یکه خانی درخصوص آموزش به آن دسته از دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، توضیح داد: برای دانش اموزان مقطع ابتدایی، درسنامه چاپ و با رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیارشان قرار گرفته است. ولی برای مقطع متوسطه به دلیل تنوع درسی امکان چاپ وجود ندارد، لذا تولید محتوا در سایت آپارات و سایت اداره تکنولوژی گروه های درسی را در پیش گرفته ایم.
به گفته وی از مدیران مدارس درخواست کردیم تا آن دسته از دانش آموزانی که هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند را شناسایی کرده و محتوای آموزشی تولید شده توسط معلم مربوطه را چاپ و با حفظ پروتکل های بهداشتی در اختیارشان قرار دهند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش به کانال پشتیباین اپلیکیشن شاده در داخل سامانه نیز اشاره کرد و افزود: سوالات مدیران ، معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین در این کانال همراه با پاسخ قرار گرفته و کاربران گرامی می توانند پاسخی بسیاری از سوالات خود را از طریق داشته باشند. درصورتی که مشکل ایجاد شده از این طریق قابل حل نبود، تلفن ۰۲۱۴۳۰۸۱ آماده پاسخگویی می باشد.
یکه خانی ابراز امیدواری کرد: تا پایان اردیبهشت ماه ، اموزش دروس تمامی مقاطع تحصیلی به اتمام خواهد رسید.