#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ تا هفته گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۹۹ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

جواد اشرفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی نیمه فعال شهرک صنعتی بیرجند به خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این ۲۸۹ طرح به مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان نیز به بانک‌های عامل معرفی شده و در مرحله پرداخت قرار دارد.

وی اظهار داشت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ تیرماه امسال به اتمام رسیده و برای سال جاری بدون شک رقم تسهیلاتی افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ برخوردار شده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز بازدید میدانی از یکسری واحدهای تولیدی، کارگاهی و صنعتی که در شهرک صنعتی، صنوف آلاینده یا حاشیه شهر بیرجند مستقر بوده و تاکنون بگونه‌ای کمتر دیده شده بودند، انجام شد.

اشرفی ادامه داد: در این بازدیدها عمده فعالان تولیدی خواستار تامین تسهیلات برای احیا و رونق واحدها بودند که کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همان واحد برگزار و مشکلات طرح شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این تور احیای واحدهای نیمه فعال یا غیرفعال نیز برگزار می‌شود همچنین با حضور استاندار در سفرهای شهرستانی مسائل و مشکلات مربوطه به واحدهای تولیدی در حال احصا، پیگیری و رفع است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به روند تسهیلگری که دولت شروع کرده و مدیران نیز پیگیری می‌کنند با تسهیلگری بیش از گذشته مواجه خواهیم بود.

اشرفی افزود: برای اعتبار مورد نیاز واحدهای تولیدی از تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ باید استفاده شود که تسهیلات تبصره ۱۶ بیشتر برای واحدهای خُرد و کارگاهی و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ پایان سال مالی ۱۴۰۰ ( ۱۵ تیرماه جاری) به اتمام رسیده و منتظر ابلاغ ملی برای تسهیلات این محل اعتباری برای سال ۱۴۰۱ هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در فرصت پیش‌رو باید واحدهایی که در حوزه نقدینگی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند شناسایی و مشکلات آنها احصا شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده یا نیمه فعال می‌توانند تاثیرگذار باشد، گفت: در برنامه زمانبندی شده وظیفه داریم از نزدیک شاهد روند فعالیت واحدهای تولیدی باشیم تا گره‌ای از فعالان اقتصادی استان حل شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز از پنج واحد تولیدی و کارگاهی از جمله واحد تولیدی مفتول و فنس، درب و پنجره آلومینیوم و یو .پی .وی .سی، واحد تولید رک و تجهیزات شبکه و کارگاه قالیشویی شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.