#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: راه اندازی اورژانس رسانه ای برای پوشش خبری پروژه های مهم هفته دولت به صورت ویژه ، امری ضروری است.

، علی فرخنده در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان  که برگزار شد، عنوان کرد: با تصمیم استاندار خراسان جنوبی، کمیته اطلاع رسانی هفته دولت بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.
وی با اشاره به این که دستورالعمل اجرایی پس از نهایی شدن به دستگاه های دولتی و نهادهایی که در حوزه پروژه های دولت همکاری می کنند، ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: کمیته های اطلاع رسانی شهرستان ها نیز به زودی شکل خواهند گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهم سیاست های مدنظر برای اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: خنثی سازی عملیات روانی دشمن درخصوص ناکارآمدی دولت، تقویت انسجام و وحدت ملی، امیدآفرینی در سطح جامعه و اطلاع رسانی خدمات دولت، بیان مشکلات پیش روی دولت سیزدهم، تقویت ارتباط دوسویه دولت و مردم و عینیت بخشیدن به این که علی رغم تحریم ها و تلاش استکبار ، دولت در بسیاری از بخش ها موفق به تقویت توان داخلی شده است، از جمله این سیاست ها می باشد.
فرخنده با تاکید بر بهره گرفتن از جامعه نخبگان همچون دانشگاه ها و حوزه علمیه و خصوصا مردم برای بیان دستاوردهای دولت، یادآورشد: اظهارنظرها در این ایام با تمرکز بر ادبیات و گفتمان مشترک باشد.
به گفته وی، منبرهایی که این ایام همچنان بر پا هستند ظرفیت دیگری است که در راستای اطلاع رسانی اقدامات دولت می توان از آن ها بهره گرفت.
وی با بیان این که طبق اطلاعیه ارسالی، فعالیت کمیته اطلاع رسانی هفته دولت از ۲۹ مرداد لغایت ۱۱ شهریورماه ادامه دارد، اظهارکرد: آماده در اختیار قراردادن نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای نمایش عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که می توان درصورت تامین منابع مالی و با توجه به این که در بسیاری از شهرستان ها، نشریه فعالی نداریم، ویژه نامه هفته دولت را چاپ و منتشر کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در پایان هفته دولت، گزارشی از اقدامات خود در این هفته را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارائه دهند.
فرخنده با اشاره به ضرورت ایجاد اورژانس رسانه ای برای پوشش خبری پروژه های مهم این ایام، عنوان کرد: با در اختیار داشتن وسیله نقلیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، می تواند تیم های رسانه ای را برای پوشش خبری سفرهای خاص و پروژه های مهم هدایت کند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور